Z badania przeprowadzonego przez Citizens Advice wynika, że w zeszłym roku nawet milion osób zrezygnowało z usług dostępu szerokopasmowego z powodu wysokich kosztów utrzymania.
Organizacja charytatywna powiedziała, że osoby borykające się z problemami finansowymi mogły skorzystać z tańszych taryf socjalnych lub specjalnych tanich pakietów.
Niedawno Ofcom ostrzegł, że 4,3 miliona uprawnionych osób nie skorzystało z tych ofert.
Rząd powiedział, że współpracując z Ofcom i usługodawcami zachęcał do wprowadzenia taryf socjalnych, w celu wprowadzenia na rynek szeregu produktów.
Dodał, że były one dostępne w 99% Wielkiej Brytanii a ich ceny zaczynały się od 10 funtów miesięcznie.
Jednak organ nadzorujący komunikację Ofcom stwierdził, że absorpcja taryf socjalnych pozostaje bardzo niska – na poziomie około 5% uprawnionych – chociaż od stycznia ubiegłego roku wzrosła czterokrotnie.
Według Ofcom jedno na trzy brytyjskie gospodarstwa domowe miało problem z pozwoleniem sobie na usługi komunikacyjnych dlatego wezwało firmy do zrobienia więcej w celu promowania taryf.