Start Wiadomości Wzrost cen o 8,8% dla klientów Virgin Media O2 lub horrendalne opłaty...

Wzrost cen o 8,8% dla klientów Virgin Media O2 lub horrendalne opłaty za rezygnację

467

Klienci Virgin Media O2 stoją przed wyborem między najwyższymi podwyżkami cen usług szerokopasmowych i komórkowych w połowie umowy a horrendalnie wysokimi opłatami za rezygnację, sięgającymi setek funtów, twierdzi grupa konsumencka „Which?”.

Virgin Media i O2, które w 2021 r. połączyły się, mają w kwietniu br. podwyższyć ceny aż do 8,8% – tj. najnowszy wskaźnik cen detalicznych 4,9% plus dodatkowe 3,9%.

Wzrosty te, oprócz 17% podwyżki rok temu, są najwyższymi w tym roku wzrostami procentowymi spośród wszystkich dużych firm oferujących usługi szerokopasmowe lub mobilne.

Według „Which?” klienci korzystający z łączy szerokopasmowych Virgin od kwietnia średnio odnotują wzrost rachunków o nieco ponad 39 funtów rocznie. Klienci, którzy nie chcą zostać dotknięci podwyżką cen, w przypadku rozwiązania umowy 12 miesięcy wcześniej poniosą opłaty w wysokości aż 404 funtów.

Konkurencyjni dostawcy usług szerokopasmowych BT, EE, Sky, Three i Vodafone potwierdzili tej wiosny wzrost cen o 6,7–7,9%, czyli znacznie mniej niż Virgin Media O2.

Which? ostrzega, że przeciętnego klienta usług mobilnych korzystającego wyłącznie z karty O2 czeka roczny wzrost cen o 26,44 GBP – co jest ponownie najwyższym wzrostem procentowym ze wszystkich sieci. Klienci mobilni O2, którzy zawarli umowy przed marcem 2021 r., odnotują wzrost rachunków jedynie o około 5%.