Sieć pubów JD Wetherspoon odnotowała najwyższą sprzedaż w tygodniu wielkanocnym i najbardziej ruchliwą sobotę w historii miedzy innymi dlatego, że klienci pubów szukają tańszych opcji w obliczu kryzysu kosztów utrzymania.
Wetherspoon’s, który prowadzi ponad 830 oddziałów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, powiedział, że skorzystał na wzroście sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch tygodni, z których oba obejmowały weekendy świąteczne.
Sieć opisała pierwszy weekend, kiedy przypadał dzień wolny od pracy (1 maja), jako „wyjątkowo dobry” dla handlu, z „najbardziej ruchliwą sobotą w historii”.
Jednak jak zauważa Wetherspoon’s, ostatni weekend, w tym dzień koronacji króla Karola, był nieco mniej korzystny, a ostatnią sobotę odnotował jako „zauważalnie spokojną”. Firma zasugerowała, że wielu klientów mogło kupić alkohol w supermarketach do spożycia w domu podczas oglądania ceremonii, a nie w miejscach gościnnych, takich jak puby i restauracje.
Grupa stwierdziła, że spodziewa się osiągnąć rekordową sprzedaż w bieżącym roku finansowym, po ostatnich silnych zwyżkach obrotu.
Firma poinformowała, że obecnie zatrudnia prawie 1000 pracowników więcej niż przed pandemią Covid.