Start Polecane Podwyżka cen biletów kolejowych

Podwyżka cen biletów kolejowych

534

Pasażerowie pociągów muszą liczyć się z podwyżką cen biletów kolejowych, ponieważ koszt biletu wzrośnie o prawie 6%.

Bilety w Anglii i Walii wzrosną średnio o 5,9%, powodując wzrost kosztów wielu rocznych biletów okresowych.

Jednak wielu obserwatorów nie zgadza się z podwyżką cen, która jest największa od 11 lat, w obliczu odnotowywanych słabych wyników operatorów kolejowych.

Usługi kolejowe zostały zakłócone przez szereg problemów, takich jak niedobory personelu, akcje protestacyjne, trudne warunki pogodowe i awarie infrastruktury.

Coroczne podwyżki opłat były tradycyjnie wprowadzane w pierwszy dzień roboczy każdego roku, ale od 2021 roku zostały przesunięte o kilka miesięcy.

Mówiąc o wzroście, rzecznik Rail Delivery Group powiedział: „Decyzja rządu o utrzymaniu cen biletów poniżej obecnej inflacji jest zrozumiała.”

„Ważne jest, aby taryfy były ustalane na poziomie odpowiednim zarówno dla branży, jak i jej klientów”.

Limit podwyżek regulowanych opłat kolejowych w Anglii, Szkocji i Walii jest ustalany odpowiednio przez rządy Westminsteru, Szkocji i Walii.

Obejmują one bilety okresowe na przejazdy podmiejskie, niektóre bilety powrotne poza godzinami szczytu na podróże dalekobieżne oraz bilety elastyczne na podróż po głównych miastach.

Regulowane podwyżki opłat były wcześniej powiązane z miarą inflacji wskaźnika cen detalicznych za lipiec poprzedniego roku, który w 2022 r. wyniósł 12,3%.

Jednak rządy Westminsteru i Walii zrównały tegoroczne podwyżki ze średnim wzrostem zarobków w lipcu, który wyniósł 5,9%.

Operatorzy kolejowi ustalają nieuregulowane taryfy, chociaż na ich decyzje duży wpływ mają rządy ze względu na umowy wprowadzone z powodu kryzysu związanego z wirusem.

Przykładem podwyżek cen biletów może być wzrost ceny biletu okresowego z Brighton do Londynu o 313 GBP z kwoty 5 304 GBP do 5 617 GBP.

W tym samym czasie roczny bilet z Neath do Cardiff wzrośnie z 1920 GBP do 2033 GBP, co stanowi kwotę większą o 113 GBP.