Start Polecane Czas reakcji policji w Hampshire na zgłoszenia wciąż zbyt długi

Czas reakcji policji w Hampshire na zgłoszenia wciąż zbyt długi

604

Według niezależnego raportu policja Hampshire i Isle of Wight często nie osiąga założonych celów w zakresie zgłoszeń alarmowych i priorytetowych.

Pomimo pozytywnych wyników stwierdzono, że „zdolność do zaspokojenia wszystkich otrzymywanych zgłoszeń jest napięta”, a policjanci muszą walczyć o zaspokojenie oczekiwań zarówno pod względem czasu reakcji, jak i czasu oczekiwania na połączenie.

Raport jest następstwem oceny przeprowadzonej przez His Majesty’s Inspectorate of Constabulary and Fire & Rescue Services  w celu określenia skuteczności i wydajności służb policyjnych w roku 2021/22.

W raporcie stwierdzono, że: „Czas oczekiwania na patrol policyjny w nagłych wypadkach i priorytetowych wezwaniach jest ciągle zbyt długi i nie spełnia wymaganych norm”.

Policjanci przypisują odpowiedni stopień incydentom wymagającym interwencji policji, zgodnie z poziomem zagrożenia, szkód i ryzyka.

Najpilniejszym incydentom przypisuje się stopień 1. Docelowy czas reakcji dla stopnia 1 wynosi 15 minut.

Policja potwierdziła, że od 1 kwietnia 2022 r. do 31 października 2022 r. uczestniczyła w 65,2 procentach wezwań pierwszego stopnia w wyznaczonym czasie.

 Incydentom wymagającym priorytetowej reakcji przypisuje się stopień 2. Docelowy czas reakcji stopnia 2 to 60 minut.

Od 1 kwietnia 2022 r. do 31 października 2022 r. patrole policyjne uczestniczyły w 57,2 procentach wezwań drugiego stopnia w ciągu 60 minut. W 14 incydentach wystąpiły opóźnienia.