Start Wiadomości Tesco twierdzi, że presja cenowa maleje wraz ze wzrostem zysków

Tesco twierdzi, że presja cenowa maleje wraz ze wzrostem zysków

454
shutterstock

Tesco stwierdziło, że presja cenowa na sklepy spożywcze osłabła po odnotowaniu rekordowych sprzedaży i zysków za ubiegły rok.

Największa brytyjska sieć supermarketów podała, że ​​zyski przed opodatkowaniem osiągnęły 2,3 miliarda funtów, w porównaniu z 882 milionami funtów, podczas gdy sprzedaż wzrosła o 4,4% do 68,2 miliarda funtów w roku zakończonym 24 lutego.

Firma stwierdziła, że ​​inflacja cen artykułów spożywczych „znacznie się zmniejszyła”.

Jednak szefostwo Tesco twierdzi, że firma jest świadoma, że ​​„dla wielu klientów sytuacja nadal jest trudna”.

Kierownictwo sieci podkreśla, że firma „ciężko pracowała”, aby obniżyć ceny, i „podwoiła wysiłki” w zakresie programów mających na celu zapewnienie kupującym lepszego stosunku jakości do ceny, takich jak oferta Aldi Price Match i promocje Clubcard.

Pod koniec roku ponad 4000 produktów było tańszych niż na początku, przy średniej obniżce cen o około 12% – podała firma.

Zdaniem szefa Tesco inflacja żywności – która mierzy tempo wzrostu cen żywności w czasie – ustabilizuje się na „niskim jednocyfrowym poziomie przez resztę roku”.