Start Polecane Nowy alert o oszustwie dotyczącym Royal Mail: ludzie zgłaszają otrzymywanie fałszywych  wiadomości...

Nowy alert o oszustwie dotyczącym Royal Mail: ludzie zgłaszają otrzymywanie fałszywych  wiadomości sms

828
Photo by Brett Jordan on Unsplash

Wydano nowe ostrzeżenie po tym, jak ludzie zaczęli zgłaszać otrzymywanie fałszywych wiadomości tekstowych od Royal Mail. Oszustwa wysyłane za pośrednictwem wiadomości SMS nazywane są również atakami „smishing” i zawierają linki, które nigdy w nie należy klikać.

W tym tygodniu właściciele domów otrzymywali wiadomości z informacją, że przesyłka musi zostać przełożona z prośbą o naciśnięcie linku „bit.ly”. Link prowadzi do sfałszowanej witryny wyłudzającej płatność.

Eksperci podkreślają, że Royal Mail nigdy nie poprosi nikogo o płatność SMS-em. Inne znane komunikaty to m.in. „Przedmiot oczekuje na odbiór”, „Paczka oczekuje na dostawę. Prosimy o potwierdzenie rozliczenia kwoty 2,99 (GBP) za pomocą linku.”

Jeśli klikniesz link na pierwszym ekranie, zobaczysz komunikat sugerujący, że znaleziono paczkę i należy uiścić zaległą opłatę za dostawę. Za odbiór paczki pobierana jest opłata za wysyłkę w wysokości 2,99 GBP. Kliknięcie linku przeniesie Cię na fałszywą stronę.

„Paczka jest gotowa do odbioru” – Link prowadzi do fałszywej strony internetowej (royal-mail.cloud), na której zostaniesz poproszony o dokonanie płatności

Istnieją również e-mailowe wersje tego oszustwa. Wiadomość e-mail informuje Cię, że Twoja paczka nie mogła zostać dostarczona ze względu na brak uiszczenia cła.

Jeśli otrzymasz podejrzany e-mail, SMS, rozmowę telefoniczną lub odkryjesz witrynę internetową marki Royal Mail, którą uważasz za fałszywą, zgłoś to na adres reportascam@royalmail.com.