Barclays zamknie tysiące rachunków bankowych

shutterstock

Po potwierdzeniu przez Barclays konta bankowe tysięcy klientów Barclays zostaną zamknięte.

Bank będzie zamykał konta bankowe Brytyjczyków, którzy nie mieszkają już w Wielkiej Brytanii, co będzie miało wpływ na tysiące emigrantów, którzy nadal posiadają rachunek bieżący lub oszczędnościowy w Barclays.

Osoby dotknięte tą decyzją będą musiały przenieść swoje pieniądze przed zamknięciem kont, aby uzyskać dostęp do swoich oszczędności i emerytur.

Barclays pisał z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem do klientów pisma, informując ich o zmianie. Konta globalne można nadal otwierać w banku, ale jeśli ich saldo będzie mniejsze niż 100 000 funtów, zostanie naliczona miesięczna opłata w wysokości 40 funtów.

Rzecznik Barclays powiedział: „Jako bank wyodrębniony, nasze produkty Barclays UK są przeznaczone dla klientów w Wielkiej Brytanii”.

„Nie będziemy już oferować osobistych rachunków bieżących ani oszczędnościowych klientom detalicznym zarejestrowanym u nas poza Wielką Brytanią, z pewnymi wyjątkami”.

„Kontaktujemy się z klientami, których problem dotyczy, aby powiadomić ich z wyprzedzeniem o tej decyzji i wyjaśnić kolejne kroki, jakie muszą podjąć”.

Banki twierdzą, że będzie to miało wpływ tylko na „niewielki procent” klientów.

Zmiana nie będzie miała wpływu na klientów mieszkających za granicą, którzy zaciągnęli pożyczkę lub kredyt hipoteczny w Barclays, jednakże osoby te nie będą mogli ubiegać się o nową pożyczkę lub remortgage w banku, będąc zarejestrowani poza Wielką Brytanią.

Rzecznik Financial Conduct Authority powiedział: „Banki mogą ustalać własne wymagania dotyczące kraju zamieszkania posiadaczy rachunków i muszą przestrzegać lokalnego prawa i regulacji podczas obsługi klientów spoza Wielkiej Brytanii.

Liczba dni chorobowych w pracy osiągnęła najwyższy poziom od 10 lat

shutterstock

Badania sugerują, że w ciągu ostatniej dekady brytyjscy pracownicy biorą więcej dni chorobowych niż kiedykolwiek.

Chartered Institute for Personnel and Development (CIPD) ustalił, że w zeszłym roku pracownicy korzystali ze średnio 7,8 dni chorobowych, w porównaniu z 5,8 przed pandemią.

Grupa stwierdziła, że ​​wzrost jest „zmartwieniem” i za taki niepokojący stan rzeczy obwinia stres, Covid i kryzys kosztów utrzymania.

W badaniu przeanalizowano wskaźniki absencji w ponad 900 organizacjach, reprezentujących 6,5 miliona pracowników.

Badanie zostało przeprowadzone przez Simplyhealth, firmę z branży opieki zdrowotnej, która zapewnia wsparcie ambulatoryjne.

Badanie wykazało, że główną przyczyną krótkotrwałych nieobecności były drobne choroby, a następnie urazy układu mięśniowo-szkieletowego i zły stan zdrowia psychicznego.

Tymczasem ponad jedna trzecia organizacji również zgłosiła, że ​​Covid-19 nadal jest istotną przyczyną wystąpienia dni chorobowych.

Pracownicy przebywający na długotrwałym zwolnieniu lekarskim zwykle obwiniali problemy zdrowia psychicznego, urazy układu mięśniowo-szkieletowego lub schorzenia takie jak rak i udar.

CIPD stwierdziło, że zmiany w kulturze pracy od czasu pandemii w połączeniu z kryzysem kosztów utrzymania sprawiły, że niektórzy pracownicy poczuli się zniechęceni i zestresowani.

Praca w domu może również stanowić problem dla pracowników mieszkających samotnie lub mających ograniczone kontakty społeczne.

Hedge End: motocykliści proszeni o czujność po fali kradzieży pojazdów

Photo by Walid Hamadeh on Unsplash

W związku z falą kradzieży wzywa się właścicieli motocykli w Hedge End do poprawy zabezpieczeń antykradzieżowych swoich pojazdów.

Policja prosi zmotoryzowanych przebywających w okolicy o podjęcie niezbędnych kroków, aby zapobiec kradzieży ich jednośladów.

Rzecznik policji powiedział: „Cały czas otrzymujemy zgłoszenia o kradzieżach motocykli, dlatego staramy się dotrzeć do jak największej liczby mieszkańców, aby przekazać nasz komunikat dotyczący zapobiegania przestępczości”.

W wiadomości do potencjalnych ofiar policjanci apelują: „Zawsze blokuj motocykl”.

„Rozważ subskrypcję usługi śledzenia pojazdów lub tagów GPS. Tagi mogą nie być tak dokładne, ale mogą dać nam trop, od którego możemy zacząć poszukiwania”.

„Zamontuj alarm i immobilizer – prawie na pewno warto w to zainwestować”.

„Jeśli zostawiasz motocykl na jakiś czas, spróbuj przypiąć go do czegoś bezpiecznego. Nie zostawiaj kasków ani innych rzeczy razem z pojazdem.

„Jeśli to możliwe, zaparkuj motocykl w zamkniętym garażu, w miejscu niewidocznym dla przechodniów”.

Funkcjonariusze twierdzą, że badają najnowsze doniesienia o kradzieżach rowerów i „aktywnie szukają” podejrzanych.

New Forest: krowa i kucyk zginęły w oddzielnych kolizjach

Photo by Annie Spratt on Unsplash

Dwa zwierzęta żyjące na wolności zginęły w New Forest po potrąceniu przez pojazdy.

Z najnowszego biuletynu dotyczącego wypadków ze zwierzętami wydanego przez New Forest Verderers wynika, że ​​na drodze B3078 w Crows Nest zginęła krowa.

Następnego dnia na Wootton Road w Brockenhurst ranny został kucyk, który musiał zostać humanitarnie uśpiony.

Zgłoszono również, że inny kucyk brał udział w wypadku na B3078 w Longcross. Przeprowadzono poszukiwania, ale zwierzęcia nie udało się odnaleźć.

Oczekuje się, że liczba wypadków ze zwierzętami wzrośnie po zakończeniu lata i nadejściu ciemniejszych wieczorów.

Take That ogłasza datę trasy koncertowej w Southampton

Photo by Noiseporn on Unsplash

Take That ogłosili daty przyszłorocznej trasy koncertowej w tym wizytę  w Southampton.

Podczas trasy koncertowej grupa zagra w całym kraju, w tym na stadionie St Mary’s w sobotę 1 czerwca.

Ogłoszenie obejmowało także informację o ich dziewiątym albumie studyjnym „This Life”, którego premiera planowana jest na 24 listopada.

W ramach trasy Life On Tour trio – Gary Barlow, Mark Owen i Howard Donald – zagrają 29 koncertów w 15 miastach Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Podczas trasy dołączy do nich gość specjalny, Olly Murs.

Bilety będą dostępne od 29 września, ale fani, którzy zamówią 26 września nowy album w przedsprzedaży na swojej stronie internetowej przed godziną 10:00, otrzymają również kod umożliwiający dostęp do biletów w przedsprzedaży rozpoczynającej się 27 września o 9:30.

Ostatnią trasę koncertową z Greatest Hits Live mieli w 2019 r., chociaż Gary Barlow, Mark Owen i Howard Donald zagrali w Hyde Parku w lipcu tego roku.

Oto pełny harmonogram trasy Take That’s This Life On:

Saturday 13 April Sheffield Utilita Arena
Sunday 14 April Sheffield Utilita Arena
Friday 19 April Leeds First Direct Arena
Saturday 20 April Leeds First Direct Arena
Monday 22 April Dublin 3Arena
Tuesday 23 April Dublin 3Arena
Thursday 25 April London The O2
Friday 26 April London The O2
Saturday 27 April London The O2
Tuesday 30 April London The O2
Friday 03 May Glasgow OVO Hydro
Saturday 04 May Glasgow OVO Hydro
Sunday 05 May Glasgow OVO Hydro
Tuesday 07 May Manchester Co-op Live
Wednesday 08 May Manchester Co-op Live
Friday 10 May Manchester Co-op Live
Saturday 11 May Manchester Co-op Live
Tuesday 14 May Birmingham Utilita Arena
Wednesday 15 May Birmingham Utilita Arena
Friday 17 May Birmingham Utilita Arena
Saturday 18 May Birmingham Utilita Arena
Friday 24 May Middlesbrough Riverside Stadium
Sunday 26 May Nottingham The City Ground Stadium
Tuesday 28 May Norwich Carrow Road Stadium
Thursday 30 May Milton Keynes Stadium MK
Saturday 01 June Southampton St Mary’s Stadium
Tuesday 04 June Plymouth Home Park Stadium
Thursday 06 June Swansea Swansea.com Stadium
Saturday 08 June Bristol Ashton Gate Stadium

Rachunki za energię: czego się spodziewać tej zimy

shutterstock

Po miesiącach złych wiadomości na temat rachunków za energię, sytuacja zaczęła się poprawiać. Zaobserwowaliśmy spadek cen w lipcu, a potem usłyszeliśmy, że w październiku należy spodziewać się ponownych obniżek. Niestety, nie do końca tak będzie.

Prawdą jest, że górna granica cen energii wynosi 2074 funtów, a w październiku ponownie spadnie do 1923 funtów. Jednak miliony ludzi będą płacić wyższe rachunki za energię niż zeszłej zimy z powodu dwóch kluczowych zmian.

Pierwsza część problemu polega na tym, że pułap cenowy odnosi się do ceny za jednostkę energii, a do tego dochodzi dzienna „opłata stała”, którą każdy płaci niezależnie od tego, ile energii zużywa.

Opłata stała będzie rosnąć, aby odzwierciedlić zwiększone koszty prowadzenia działalności, i zostanie przeniesiona na nas wszystkich. Nie jest to duże dodatkowe obciążenie, ale liczy się każdy grosz.

Do tego dochodzi fakt, że zeszłej zimy wszyscy otrzymaliśmy płatności ryczałtowe na pokrycie kosztów energii – w wysokości 400 funtów. W tym roku przewidziano osobne płatności na rzecz osób o niskich dochodach, osób niepełnosprawnych i emerytów, ale nie ma żadnych płatności ogólnych pomagających w rachunkach za energię.

Think tank Solutions Foundation obliczyło, że oznacza to, że 2,7 miliona gospodarstw domowych będzie miało rachunki o co najmniej 100 funtów wyższe niż w tym samym okresie rok temu.

Nawet jeśli twoje koszty energii spadną w październiku, to i tak według prognoz w styczniu ponownie wzrosną do 2033 funtów.

Opóźnienie wprowadzenia zakazu aut spalinowych może wpłynąć na sprzedaż elektryków

Photo by Michael Fousert on Unsplash

Brytyjski przemysł samochodowy wyraził obawy, że decyzja o opóźnieniu zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikiem benzynowym i olejem napędowym może zniechęcić kierowców do przejścia na pojazdy elektryczne.

Premier Rishi Sunak potwierdził, że planowany zakaz zostanie przesunięty o pięć lat z 2030 na 2035.

Stwierdził, że „niewłaściwe jest nakładanie większych kosztów na pracowników” i dodał, że potrzebne jest „rozsądne ekologiczne przywództwo”.

Grupa prowadząca kampanię na rzecz kierowców stwierdziła, że jest „zachwycona” opóźnieniem, argumentując, że koszty polityki przewyższają korzyści.

Fair Fuel UK stwierdziło, że pierwotny plan „zawsze był skazany na odrzucenie”.

Jednak Ford, jedna z najpopularniejszych marek samochodów w Wielkiej Brytanii, sprzedająca w 2022 r. ponad 126 000 pojazdów, stwierdziła, że zmiana „podważy” przejście na napęd elektryczny.

Jaka jest teraz polityka?

Zanim Sunak ogłosił zmianę polityki, rząd planował wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów zasilanych wyłącznie benzyną i olejem napędowym do 2030 r. Obecnie plan zakłada, że zakaz zacznie obowiązywać w 2035 r.

Wycofując sprzedaż benzyny i oleju napędowego, ma na celu przyspieszenie przejścia na pojazdy elektryczne i rozbudowę infrastruktury ładowania oraz osiągnięcie net zero do 2050 r., kiedy emisje netto dwutlenku węgla w danym kraju zostaną zredukowane do zera, i jest postrzegane jako kluczowe w walce ze zmianami klimatycznymi.

Zgodnie z nowym zakazem od 2035 roku będzie można kupić jako nowe wyłącznie samochody elektryczne zasilane akumulatorem oraz niektóre hybrydy.

Płatności gotówkowe rosną po raz pierwszy od 10 lat

shutterstock

W ubiegłym roku po raz pierwszy od dziesięciu lat wzrosła liczba płatności gotówkowych, ponieważ konsumenci zmagali się z rosnącymi cenami.

Jednak liczba ta jest nadal niewielka w porównaniu z użyciem kart debetowych, które stanowiły połowę wszystkich płatności, co stanowi najwyższy poziom w historii.

Konsumenci często twierdzą, że łatwiej jest im zarządzać swoimi pieniędzmi, używając gotówki.

Jednakże UK Finance, które analizowało dane, stwierdziło, że spodziewa się spadku wykorzystania gotówki w nadchodzących latach, gdy obecne ograniczenia finansowe zostaną złagodzone.

Nawet w obliczu presji związanej z kosztami życia i wychodzeniem z kwarantanny prawie 22 miliony osób korzystało z gotówki tylko raz w miesiącu lub w ogóle nie korzystało z niej w zeszłym roku. Dla porównania, prawie milion osób korzystało głównie z gotówki.

Praca hybrydowa zwiększa wykorzystanie karty

Ludzie w dalszym ciągu najchętniej płacą za zakupy kartą debetową. Między innymi dlatego, że ludzie używają ich do dokonywania płatności zbliżeniowych za zakupy o niskiej wartości w sklepach, podczas gdy w przeszłości mogli używać monet. Typowa kwota wydawana na każdą płatność kartą zbliżeniową wynosiła 15,10 GBP.

Według danych UK Finance w zeszłym roku wzrosło wykorzystanie kart debetowych, stanowiąc połowę z 46 miliardów płatności dokonanych w zeszłym roku przez konsumentów i przedsiębiorstwa.

Wśród konsumentów kartami debetowymi posługiwano się w 57% transakcji.