OSTATNIE ARTYKUŁY

Najwyższa od 13 lat liczba zgonów spowodowanych przez kierowców pod wpływem alkoholu

Photo by Jack Lucas Smith on Unsplash

Z nowo opublikowanych danych wynika, że ​​liczba ofiar śmiertelnych w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców osiągnęła najwyższy poziom od ponad dziesięciu lat.

Oficjalne szacunki opublikowane przez Department for Transport (DfT) mówią, że w 2022 r. w Wielkiej Brytanii zginęło 300 osób, gdzie co najmniej jeden kierowca przekroczył dopuszczalny limit alkoholu we krwi.

To najwięcej od 2009 r., kiedy zginęło 380 osób. Od tego czasu roczne szacunki nie przekroczyły liczbę 260, a w 2015 r. osiągnęły najniższy poziom 200 przypadków.

Jednakże liczba ofiar śmiertelnych znacznie spadła w stosunku do historycznych rekordów, a liczba ofiar wypadków związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu, niezależnie od ich ciężkości, „stale spada” w ciągu ostatniej dekady.

Według nowych statystyk ofiary śmiertelne spowodowane przez jazdę pod wpływem alkoholu stanowiły 18% wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w 2022 r.

Choć liczba zgonów spowodowanych jazdą pod wpływem alkoholu była najwyższa od ponad dziesięciu lat, statystyki przedstawiały inny obraz, gdy uwzględniono poniesione obrażenia.

W obu tych kategoriach w 2022 r. 6800 osób zginęło lub zostało rannych.

Chociaż jest to wzrost o 1% w porównaniu z rokiem poprzednim, jest to trzeci najniższy wynik odnotowany od 1979 r.

Wielka Brytania musi za trzy lata być gotowa do wojny, twierdzi zwierzchnik sił zbrojnych

Photo by Vony Razom on Unsplash

Wielka Brytania musi za trzy lata być gotowa do prowadzenia wojny, powiedział nowy zwierzchnik sił zbrojnych.

Gen. Sir Roland Walker ostrzegł przed szeregiem zagrożeń w, jak to określił, „coraz bardziej niestabilnym” świecie.

Według  Walker’a wojna nie jest nieunikniona i armia ma „w sam raz” czasu na przygotowanie się do uniknięcia konfliktu.

Kluczowe znaczenie ma podwojenie siły bojowej armii do 2027 r. i potrojenie jej do końca dekady – powiedział.

W swoim pierwszym przemówieniu na tym stanowisku we wtorek gen Walker powiedział, że Wielka Brytania stoi w obliczu niebezpieczeństwa ze strony „osi przewrotu”.

Wśród kluczowych zagrożeń stojących przed Wielką Brytanią w nadchodzących latach znajduje się rozgniewana Rosja, która może szukać zemsty na Zachodzie za wspieranie Ukrainy, niezależnie od tego, kto wygra wojnę.

Regal Princess powróci do Southampton po nagłej awarii

Photo by Belinda Fewings on Unsplash

Statek wycieczkowy, który w zeszłym tygodniu ogłosił sytuację awaryjną po opuszczeniu Southampton, po raz od tego zdarzenia pierwszy powróci do portu.

15 lipca załogi łodzi ratunkowych musiały przetransportować chorych pasażerów statku Regal Princess u wybrzeży Kornwalii.

Statek, który miał na pokładzie ponad 3000 pasażerów, został skierowany do Falmouth ze swojego statku wycieczkowego Round Britain.

Jednak jeszcze w tym tygodniu ma wrócić do Southampton , przypłynąć o 6 rano w piątek i opuścić port o 16:00.

Oto pełna lista statków wycieczkowych, które w tym tygodniu przypłyną do miasta:

Środa, 24 lipca

  • Disney Dream przypłynie o 6:00 i wypłynie o 16:00.

Czwartek, 25 lipca

  • Norwegian Dawn przypłynie o 4:30 i wypłynie o 17:00.

Piątek, 26 lipca

  • Island Princess przypłynie o 5:45 i wypłynie o 16:00.
  • Serenade of the Seas przypłynie o 5:45 i wyruszy o 19:00.
  • Regal Princess przybędzie o 6:00 i odjedzie o 16:00.
  • Silver Spirit przybędzie o 6:45 i odpłynie o 19:00.

sobota, 27 lipca

  • Arkadia przypłynie o 6:00 i odpłynie o 19:00.
  • MSC Virtuosa przypłynie o 6:00 i odpłynie o 18:00.
  • Celebrity Apex przypłynie o 6:15 i wyruszy o 16:00.
  • Iona ma przybyć, ale czas nie został potwierdzony, podobnie jak czas opuszczenia portu.

Niedziela, 28 lipca

  • Caribbean Princess przybędzie na miejsce o 6:30 i wyruszy o 16:00.
  • Królowa Anna przybędzie o 6:30 i odpłynie o 18:00.

Ceny lotów linii Ryanair spadną jeszcze tego lata

Image by Kelvin Stuttard from Pixabay

Ryanair (RYA.IR) po spadku zysków tej taniej linii lotniczej o prawie 50% spodziewa się, że ceny biletów letnich będą teraz znacznie niższe niż w zeszłym roku.

Ceny biletów w ciągu trzech miesięcy kończących się w czerwcu spadły o 15% po tym, jak Michael O’Leary, dyrektor generalny, został zmuszony do serii wyprzedaży, aby zapełnić flotę 500 samolotów firmy. Średnia cena biletu spadła rok do roku o 15% do około 42 euro (35 funtów).

Ryanair podał, że obecnie spodziewa się, że ceny biletów w okresie od lipca do września będą „znacznie niższe” niż w zeszłym roku, i że nie będą „stabilnie lub nieznacznie wzrosną”, jak wcześniej oczekiwano.

Typowa cena biletu Ryanair w czerwcu wyniosła 41,93 euro, w porównaniu z 49,07 euro rok wcześniej. Promocyjne ceny biletów wynoszą teraz 19,99 GBP lub 29,99 GBP.

Firma podała, że ​​pasażerowie świadomi kosztów ograniczają loty, a termin świąt wielkanocnych również negatywnie wpłyną na zyski firmy.

Indonezyjczycy, którzy płacili tysiące za pracę na brytyjskich farmach… zwolnieni

Photo by Tim Mossholder on Unsplash

Indonezyjscy pracownicy, którzy zapłacili tysiące funtów za podróż do Wielkiej Brytanii i zbieranie owoców na farmie zaopatrującej większość dużych supermarketów, zostali w ciągu kilku tygodni odesłani do domu przez to, że nie zbierali wystarczająco szybko owoców.

Jeden z pracowników powiedział, że sprzedał rodzinną ziemię i motocykle stanowiące jego własność jak również  rodziców, aby w miesiącu maju pokryć ponad 2000 funtów kosztów przyjazdu do Wielkiej Brytanii, i był zdruzgotany faktem, że teraz  jest bezrobotny i ma pieniędzy.

Organ nadzorujący wyzysk pracowników bada teraz zarzuty, jakoby był to jeden kilku przypadków pracowników, od których indonezyjska organizacja pobrała nielegalne opłaty w wysokości do 1100 funtów, obiecując przy tym że dzięki temu szybciej dotrą do Wielkiej Brytanii.

W Indonezji robotnik ten sprzedając żywność zarabiał około 100 funtów miesięcznie i stwierdził, że jego rodzice byli „bardzo rozczarowani”, ponieważ sprzedał wszystko, by móc pomóc swojej rodzinie. Powiedział: „Czuję się zagubiony, wściekły i zły z powodu tej sytuacji. Nie mam pracy w Indonezji [i] wydałem wszystkie pieniądze, aby przyjechać do Wielkiej Brytanii”.

Zarzuty dotyczące nielegalnych opłat w Indonezji rodzą pytania o ryzyko wystąpienia podobnych przypadków wyzysku w ramach programu pracowników sezonowych, który zezwala pracownikom z zagranicy na sześciomiesięczną wizę w ramach pracy w gospodarstwach rolnych przy jednoczesnym ryzykiem wystąpienia problemów finansowych.

Gospodarstwo rolne w Hereford, które dostarcza owoce miękkie do brytyjskich supermarketów, wysłało mężczyźnie i czterem innym pracownikom pisma ostrzegające o zbyt wolnej szybkości zbierania owoców, po czym zwolniło ich po pięciu do sześciu tygodniach od rozpoczęcia pracy. Następnego dnia rekruterzy zarezerwowali im lot do domu.

Pracownicy powiedzieli, że wymogi na farmie w Ledbury obejmowały zbieranie 20 kg wiśni na godzinę. Inny ze zwolnionych zbieraczy powiedział: „Bardzo trudno było osiągnąć cel, ponieważ owoców z dnia na dzień było coraz mniej”.

Studenci z Southampton będą opłacać lokalny podatek?

Jeśli rząd wprowadzi nowe przepisy w Southampton będzie prawdopodobna redukcja zwolnień studentów z opłat podatku lokalnego.

W całym Southampton jest około 8 000 domostw zamieszkałych głównie przez studentów.

Gospodarstwa domowe, których wszyscy mieszkańcy są studentami studiów stacjonarnych, nie muszą obecnie płacić podatku lokalnego.

Opublikowany niedawno przez radę miasta plan transformacji stanowi główne podejście do rozwiązania problemu strukturalnego deficytu budżetowego na rok 2025/26 i lata kolejne.

W 38-stronicowym dokumencie szczegółowo opisującym program stwierdzono, że zostaną podjęte prace w celu zbadania „możliwości uzyskania dodatkowych przychodów wynikających ze wzrostu podatków”.

Obejmowało to odniesienie do opłaty studenckiej „zmniejszającej zwolnienia studentów z podatku lokalnego”.

Kary za wakacje w okresie semestralnym pozostaną

shutterstock

Rodzice nie powinni zabierać swoich dzieci na wakacje w czasie trwania semestru szkolnego i ponoszą odpowiedzialność za ich obecność w zajęciach szkolnych, powiedziała nowa sekretarz ds. edukacji.

W swoim pierwszym wywiadzie Bridget Phillipson powiedziała, że ​​„rodzice, którzy tego nie zrobią, „będą musieli ponieść konsekwencje”.

Phillipson powiedziała, że ​​kary, podobnie jak grzywny, są „ugruntowaną praktyką” i zostaną zachowane.

Niektórzy rodzice twierdzą, że porównanie kary pieniężnej ze znacznie większymi kosztami wycieczki w czasie wakacji szkolnych sprawia, że ​​decyzja ta jest „oczywista”.

Minimalne kary nakładane przez władze lokalne za zabieranie dzieci z zajęć bez pozwolenia na pięć dni szkolnych wzrosną od sierpnia z 60 funtów na dziecko do 80 funtów na dziecko.

Dyrektorzy szkół mają wpływ na to, w jakich przypadkach mogą zwrócić się do samorządu o nałożenie potencjalnej kary.

Powtarzające się nieobecności w zajęciach szkolnych mogą skutkować wszczęciem postępowania sądowego, grzywną w wysokości do 2500 funtów, nakazem wspólnotowym, a nawet karą więzienia do trzech miesięcy.

Jednak niektórzy rodzice twierdzą, że oszczędzają tysiące funtów, wyjeżdżając z dziećmi w czasie semestru, a nie w czasie wakacji szkolnych.

Bridget Phillipson stwierdziła, że ​​ważne jest, aby rodzice „honorowali swoje obowiązki”.

Najgorsze brytyjskie firmy pod względem obsługi klienta

Image by Hilary Clark from Pixabay

Według grupy konsumenckiej „Which?” Virgin Media, Scottish Power i British Gas zostały uznane za najgorsze firmy pod względem obsługi klienta w sektorach Internetu szerokopasmowego i energetyki.

Virgin Media została uznana za najgorszego dostawcę usług szerokopasmowych, z ogólnym wynikiem obsługi klienta na poziomie 29, czyli znacznie poniżej średniej w sektorze.

Kluczowe obszary niezadowolenia klientów obejmują czas potrzebny na skontaktowanie się z przedstawicielem (zaledwie 18 punktów) i rozwiązanie problemów (w obu przypadkach 38 punktów).

Połowa (50%) klientów Virgin Media zgłosiła co najmniej jeden problem z usługą, przy czym typowe skargi obejmowały długi czas oczekiwania (51%), przekazywanie informacji między działami bez rozwiązania problemu (36%) i nieprzydatnych doradców (34%). Jeden z klientów opowiedział, że spędził 10 godzin w ciągu kilku miesięcy, próbując rozwiązać pojedynczą usterkę.

W sektorze energetycznym spółki Scottish Power i British Gas uznano za najgorsze, uzyskując odpowiednio 34 i 43 punkty za ogólną obsługę klienta. Pomimo ostatnich inwestycji mających na celu poprawę obsługi klienta, obie firmy w dalszym ciągu odstają od średniej w branży.

Scottish Power uzyskało najniższe oceny we wszystkich kategoriach, w tym 23 za czas reakcji i 33 za rozwiązanie problemu. British Gas wypadł nieco lepiej, ale nadal pozostawał w tyle, szczególnie pod względem czasu odpowiedzi (30), rozwiązywania zapytań (39) i informowania klientów (43). Ponad połowa klientów obu firm zgłosiła w zeszłym roku co najmniej jeden problem z usługą, przy czym najczęstszą skargą był długi czas oczekiwania na telefon.