Dane detaliczne sugerują, że brytyjscy kupujący coraz częściej wybierają zamiast świeżej żywności mrożonki, próbując ograniczyć wydatki w obliczu kryzysu kosztów utrzymania.
Gwałtowny wzrost cotygodniowych kosztów zakupów był znaczącym czynnikiem negatywnie wpływającym na budżety gospodarstw domowych, a inflacja cen żywności, w obliczu wysokich cen energii i niedoborów warzyw sałatkowych spowodowanych złą pogodą w Europie, osiągnęła 18,2%.
W odpowiedzi wielu kupujących robi co może, aby uniknąć konieczności płacenia wyższych cen.
Kupujący zwrócili się w szczególności kierunku wyboru produktów mrożonych. Według badań firmy Kantar, analityków zajmujących się handlem detalicznym w Wielkiej Brytanii, popyt był największy na takie produkty jak mrożony kurczak, którego wolumeny wzrosły do 20 marca o 5,9% w ciągu 12 tygodni. Sprzedaż gotowych dań mrożonych, w tym dań gotowych, pizzy i frytek wzrosła o 2,6%.