Badania wykazały, że kierowcy coraz częściej napotykają na trudności z wysiadaniem z zaparkowanych samochodów, ponieważ producenci produkują coraz szersze pojazdy w nowszych modelach.
Analiza 10 samochodów rodzinnych średniej klasy wykazała, że w wielu przypadkach kierowcy mają zaledwie 30 centymetrów na wyciśnięcie się z pojazdów zaparkowanych w standardowych zatokach.
Średnia szerokość badanych samochodów wzrosła o około 13 cm (5 cali), ze 168 cm w momencie ich wprowadzenia na rynek do 180 cm obecnie.
Brytyjskie miejsca parkingowe mają szerokość 240 cm (7 stóp 9 cali), co stanowi standard ustalony pół wieku temu w latach 70. XX wieku. Zasada ta oznacza, że z każdej strony zaparkowanego nowoczesnego samochodu jest 30 cm wolnej przestrzeni.
Analitycy z firmy ubezpieczeniowej przyjrzeli się dziesięciu popularnym samochodom rodzinnym średniej klasy, w tym Fordowi Fiestie, Nissanowi Qashqai i Kia Sportage.
Największy wzrost szerokości zaobserwowano w przypadku Mini, przy czym nowoczesna wersja była o 34 cm szersza niż oryginalny Cooper z 1959 r.
Szerokość Forda Fiesta, jednego z najpopularniejszych samochodów w historii motoryzacji w Wielkiej Brytanii, sprzedanego w milionach egzemplarzy w ciągu 54 lat produkcji, wzrosła ze 155 cm do 174 cm, co oznacza wzrost o 33 cm.