Start Poradniki Jak ustrzec się przed oszustwami internetowymi robiąc zakupy online

Jak ustrzec się przed oszustwami internetowymi robiąc zakupy online

1445

Kupujących z Hampshire ostrzega się przed oszustami internetowymi. Kupujący online stracili 16 milionów funtów na oszustwach w czasie lockdownu.

Sklepy detaliczne i inne niż niezbędne sklepy otwierają się ponownie w Wielkiej Brytanii, ale wiele osób nadal robi zakupy online. Specjaliści od oszustw i cyberprzestępczości ostrzegają społeczeństwo, aby zachować czujność i szczególną ostrożność. Dane opublikowane przez Action Fraud mówią, że kupujący online stracili ponad 16 milionów funtów na oszustwach podczas pandemii koronawirusa.

Podobno od marca ofiarą oszustw związanych z zakupami online i aukcjami padło 16 352 osób.

Co należy zrobić, aby ustrzec się przed oszustami internetowymi:

  • Jeśli dokonujesz zakupu od firmy lub sprzedawcy, którego nie znasz i którym nie ufasz, najpierw przeprowadź badania i poproś znajomego lub członka rodziny o poradę przed sfinalizowaniem zakupu.
  • Użyj silnego, oddzielnego hasła do swojego konta e-mail. Przestępcy mogą korzystać z poczty e-mail, aby uzyskać dostęp do innych kont internetowych, takich jak konta używane do zakupów online.
  • Niektóre wiadomości e-mail lub SMS-y o „niesamowitych” ofertach mogą zawierać linki do fałszywych stron internetowych. Nie wszystkie linki są złe, ale jeśli nie masz pewności, nie używaj linku i wpisz stronę bezpośrednio w przeglądarce.

Każdy, kto padł ofiarą oszustwa, powinien zadzwonić do Action Fraud pod numer 0300 123 2040