Kierowca ciezarowki

Gdzie kupić? Jak znaleźć?... Czyli garść porad na bieżąco !
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thyrfing
Bardzo odważny
Posty: 647
Rejestracja: sob paź 06, 2007 11:09 pm
Lokalizacja: śirlej

ndz kwie 13, 2008 10:11 am

Zastanawiam sie na tym czy istnieja tutaj jakies firmy sponsorujace uzyskanie tego rodzaju uprawnien :wink:
vonPaulus
Zaczyna Działać
Posty: 113
Rejestracja: wt sty 29, 2008 9:35 pm
Lokalizacja: Polska/Mazury UK/Southampton

wt kwie 15, 2008 6:43 pm

Nie słyszałem niestety o takich firmach. Moja firma owszem, sponsoruje, ale wyłacznie w wypadku gdy JUZ pracujesz na innym stanowisku i masz ochotę zostać kierowcą. Zwrot kosztów PO kursie i zdanym egzaminie na TWÓJ koszt pod warunkiem, że podpiszesz dwuletnią lojalkę. Nie słyszałem, by ktokolwiek to zrobił.

Poza tym wydaje mi się, że taniej będzie zrobić to w PL i z gotowym papierem przyjechać tutaj.

Jak będziesz miał kwit, daj znać. Znam kilka firm co zawsze chętnie przyjmą kierowcę :)
Awatar użytkownika
Radek
Zaczyna Działać
Posty: 134
Rejestracja: czw lis 01, 2007 8:11 pm
Lokalizacja: Southampton

śr kwie 16, 2008 6:37 pm

mam pytanko a nie wymagaj doswiadczenia?
vonPaulus
Zaczyna Działać
Posty: 113
Rejestracja: wt sty 29, 2008 9:35 pm
Lokalizacja: Polska/Mazury UK/Southampton

czw kwie 17, 2008 5:02 pm

Wymagaja czasami. Do mnie do firmy ostatnio przyjęli dwóch kierowców: jeden z zerowym doświadczeniem, świeżo po egzaminie i drugiego z prawem jazdy zrobionym 20 lat temu, ale bez nawet jednego dnia spędzonego za kółkiem. I obaj pracują:)

Dłuższy trening wstępny mieli i to wszystko.
Awatar użytkownika
hormon_so
Nowicjusz
Posty: 96
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:45 pm
Lokalizacja: Solina-Bieszczady, Soton

ndz kwie 27, 2008 10:58 pm

von Paulus to co to za firma. Bo szczerze powiedzawszy jestem zaskoczony. Ja z 5 letnim doswiadczeniem miedzynarodowym nie moglem sie przebic czesto przez ich skadinad glupi system rekrutacji kierowcy. Cos mi tu nie pasuje. A rozmawiamy o ciezarowkach duzych tj. zestawach czy local delivery lub multidrop?? Bo jesli o takich to kierowcow biora od reki fakt. Jesli chodzi o profesjonalne firmy transportowe to nie jest tak latwo z tego co wiem. No moze oprocz kilku kolchozow gdzie zarobki sa nieporownywalne do typowo angielskich firm. A thyrfing jesli chodzi o papiery to robienie ich w Polsce nie zawsze sie oplaca. Co prawda ja robilem wszystkie uprawnienia w PL, ale tylko dlatego ze chcialem sobie odpoczac i troche pomieszkac w naszym pieknym kraju. Kurs i oczekiwanie na egzamin na kat. C to okolo 2 miesiecy. pozniej drugie tyle na C+E. No i 4 miesiace w polsce bez pracy to strata jakich pieniedzy... W UK ten sam kurs co prawda jest drozszy ( ok. 2000 GBP ) ale mozesz to zrobic w okolo miesiac. Czesto jest tez tak ze jak masz prawko to tylko niektore firmy cie wezma bo doswiadczenie dla nich to rzecz swieta. I to tylko w UK. Nawet doswiadczenie w jezdzie po Europie dla polskich firm to dla nich nie wazne. Po pierwsze nie maja o tym pojecia bo prawie na kontynent nie wyjezdzaja. A po drugie polska to bardzo odlegly kraj w ktorym o dziwo sa tachografy... :P Jesli ludzisz jezdzic to mozesz sie za to wziasc, ale zastrzegam ze nie polega to na siedzeniu za kolkiem na tylku i latwych pieniadzach. To odpowiedzialnosc za ladunek, ktory czesto jest drogi, to odpowiedzialnosc za ludzi w samochodach dookola ciebie, ktorzy to ludzie maja czasem bardzo male pojecie o tym co ta ciezarowka moze zrobic z ich samochodem. To zabezpieczanie ladunku. To znajomosc przepisow o czasie pracy, konfrontacje z Policja, Inspekcja transportu i 100 innych agencji wymagajacych przestrzegania przepisow. :) Ale jak to zaakceptujesz dla swojich powodow ktore popychaja cie do tego zawodu to wynagrodzi ci ta praca dobra pensja, samodecyzyjnoscia i innymi atutami.
Ja szczerze ten zawod wybralem i kocham to robic :)
Do zobaczenia na drodze kolego. szerokosci. ;)
vonPaulus
Zaczyna Działać
Posty: 113
Rejestracja: wt sty 29, 2008 9:35 pm
Lokalizacja: Polska/Mazury UK/Southampton

pn kwie 28, 2008 2:48 am

Hormon_so - rozmawiamy o firmie istniejącej ponad 60 lat, mającej trochę ponad 1600 ciężarówek w całej UK, nie zajmującej się ani multidropami, ani niczym podobnym, wymagająca od swoich kierowców w większości HGV2, część tylko HGV1. Firma czysto angielska, mająca do niedawna swoje oddziały w Irlandii i Belgii, półtora roku temu debiutująca na giełdzie, nie będąca żadnym kołchozem, czy obozem pracy, gdzie zarobki są godziwe (moim zdaniem 10GBP/h, plus spore bonusy, plus do niedawna jeszcze opcje na akcje, za pracę z HGV2 na miejscu to godziwa płaca), żadnych ściem z agencjami rąbiącymi ludźmi na kasę ani nic z tych rzeczy.

Ciężarówki czteroosiowe w znakomitej większości, żadnych 7.5 tonowych zabawek, cały tabor ze średnią wieku 2 lata.
No i najważniejsze: każda noc spędzona we własnym łózku w domu, co najbardziej mi pasuje...
Jak widzisz są na tym świecie rzeczy, o których sie filozofom nie śniło :P

Co do odpowiedzialności za pojazd i ładunek oraz innych na drodze dookoła Ciebie - masz w pełni rację.
Nie jest to praca polegająca wyłącznie na kręceniu kółkiem.
Awatar użytkownika
hormon_so
Nowicjusz
Posty: 96
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:45 pm
Lokalizacja: Solina-Bieszczady, Soton

pn kwie 28, 2008 10:19 pm

Szczerze to kazdy lubi co innego. Mi odpowiadaja wyjazdy w trasy tygodniowe najbardziej - 3-5 dni w trasie. Ale niestety Anglicy rzadko takie maja, wiec jezdze raczej na jedna , dwie nocki w tygodniu.
Ciekawi mnie co to za firma, nie z checi pracy bo to nie moj profil, raczej z ciekawosci. DHL, Meachers, christian salvasen, Nightfreight??
vonPaulus
Zaczyna Działać
Posty: 113
Rejestracja: wt sty 29, 2008 9:35 pm
Lokalizacja: Polska/Mazury UK/Southampton

wt kwie 29, 2008 4:47 pm

Haha, żadna z powyższych. Jeśli chcesz szczegóły, napisz na priv; konkurencji się nie boję, mogłoby być tylko weselej w firmie, bo póki co jest tu tylko dwóch Polaków ;)
sonyak
Zaczyna Działać
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 12, 2008 10:54 pm

czw cze 12, 2008 10:55 pm

Kobiety tez lubia ciezarowki :D
ODPOWIEDZ