Według raportu, długi czas oczekiwania na karetki pogotowia na wyspie Wight doprowadził do śmierci pacjenta.
Przypadek śmierci ze stycznia wyszedł na jaw w raporcie dla zarządu Isle of Wight NHS Trust w tym miesiącu, ponieważ Trust zmaga się z problemami z przepustowością karetek.
W styczniu reakcja karetki pogotowia na wezwania zagrażające życiu pierwszej kategorii wynosiła średnio 9 minut i 25 sekund – cel to siedem minut.
Trust przeprosił i powiedział, że prowadzi w tej sprawie dochodzenie. Dodano, że popyt na usługi pogotowia ratunkowego przekracza obecnie jego dostępne możliwości i doprowadził do tego, że nie udało się osiągnąć krajowych celów w zakresie czasu reakcji.
Odpowiedzi na telefony alarmowe kategorii drugiej w styczniu wyniosły 28 minut i 31 sekund – przy założonym celu 18 minut.
Trust przeprosił każdego, kto został dotknięty presją usług. Dodał, że zainwestował w dodatkowe karetki pogotowia i zatrudnił więcej pracowników, wprowadził pojazd szybkiego reagowania i rozmieścił osoby udzielające pierwszej pomocy w społeczności pogotowia ratunkowego, a także ochotniczych ratowników przeciwpożarowych, działając jako alternatywa dla wysyłania karetki.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy trust otrzymał ponad 28 500 wezwań.
Dodał, że odpowiadał średnio na 86 wezwań dziennie, ale dodał, że w okresach dużego ruchu liczba ta może wzrosnąć do 115 lub więcej.