Start Polecane Zakaz reklam wykorzystujących stereotypy

Zakaz reklam wykorzystujących stereotypy

629
0

W Wielkiej Brytanii wprowadzono zakaz używania szkodliwych stereotypów w branży reklamowej.

Nowe prawo stanowi, że reklamy nie mogą zawierać scenariusza, który utrwala stereotypy związane z płcią. Wśród przykładów podano m.in. widok mężczyzny z wyciągniętymi nogami w czasie, gdy kobieta sprząta dom, czy pokazywanie, że zajęcia naukowe i edukacja jest głównie dla chłopców, a nie dziewcząt.

Rządowy organ Advertising Standards Authorityod lat zwracał uwagę, że wiele reklam w Wielkiej Brytanii wzmacnia obecność nieprawdziwych i szkodliwych stereotypów, co z kolei wpływa na postrzeganie płci w społeczeństwie.

Branża reklamowa sześć miesięcy na przygotowanie się do obecności nowych zasad.

PoprzedniPonad 40 osób zatrzymanych i przeszukanych w Southampton Swaythling
NastępnyMieszkańcy protestują przeciwko wycince lasu przez lotnisko w Southampton