Vodafone stracił tysiące klientów po wprowadzeniu na początku tego roku podwyżek cen mających na celu odzwierciedlenie skutków inflacji.
Firma telekomunikacyjna straciła w pierwszej połowie roku 49 000 klientów kontraktowych w Wielkiej Brytanii, na co wpływ miała podwyżka cen o prawie 15%, która weszła w życie od kwietnia.
Vodafone podniósł także ceny Internetu szerokopasmowego i telefonii komórkowej w Niemczech, co spowodowało tam straty setek tysięcy klientów.
Firmie grozi pozew zbiorowy w związku z decyzją o podwyżce cen o 5 euro miesięcznie dla klientów usług szerokopasmowych i telefonii stacjonarnej w Niemczech, kraju generującym prawie jedną trzecią jej całkowitych przychodów. Grupa konsumencka VZBV twierdzi, że podwyżka została nałożona „jednostronnie i bez podstawy prawnej”.
Pomimo utraty klientów wyższe ceny pomogły zwiększyć przychody Vodafone.
Dochody w Wielkiej Brytanii wzrosły o 4,1%, a Vodafone pomógł zrekompensować straty w kontraktach dzięki nowym klientom zapisującym się do cyfrowej marki Voxi, która oferuje nieograniczone korzystanie z mediów społecznościowych.
Wyższe ceny zwiększyły średni przychód na użytkownika, a na rynku Niemieckim firma odnotowała powrót do wzrostu w drugim kwartale.
Ogólnie rzecz biorąc, Vodafone odnotował w pierwszym półroczu wzrost przychodów z usług o 4,2%, do 19,2 miliarda euro (16,7 miliarda funtów).