Start Polecane Vodafone traci tysiące klientów po przeforsowaniu inflacyjnych podwyżek cen

Vodafone traci tysiące klientów po przeforsowaniu inflacyjnych podwyżek cen

805
shutterstock

Vodafone stracił tysiące klientów po wprowadzeniu na początku tego roku podwyżek cen mających na celu odzwierciedlenie skutków inflacji.

Firma telekomunikacyjna straciła w pierwszej połowie roku 49 000 klientów kontraktowych w Wielkiej Brytanii, na co wpływ miała podwyżka cen o prawie 15%, która weszła w życie od kwietnia.

Vodafone podniósł także ceny Internetu szerokopasmowego i telefonii komórkowej w Niemczech, co spowodowało tam straty setek tysięcy klientów.

Firmie grozi pozew zbiorowy w związku z decyzją o podwyżce cen o 5 euro miesięcznie dla klientów usług szerokopasmowych i telefonii stacjonarnej w Niemczech, kraju generującym prawie jedną trzecią jej całkowitych przychodów. Grupa konsumencka VZBV twierdzi, że podwyżka została nałożona „jednostronnie i bez podstawy prawnej”.

Pomimo utraty klientów wyższe ceny pomogły zwiększyć przychody Vodafone.

Dochody w Wielkiej Brytanii wzrosły o 4,1%, a Vodafone pomógł zrekompensować straty w kontraktach dzięki nowym klientom zapisującym się do cyfrowej marki Voxi, która oferuje nieograniczone korzystanie z mediów społecznościowych.

Wyższe ceny zwiększyły średni przychód na użytkownika, a na rynku Niemieckim firma odnotowała powrót do ​​wzrostu w drugim kwartale.

Ogólnie rzecz biorąc, Vodafone odnotował w pierwszym półroczu wzrost przychodów z usług o 4,2%, do 19,2 miliarda euro (16,7 miliarda funtów).