Jak wynika z badania satysfakcji klientów, Virgin, Sky, BT i TalkTalk zostały pokonane przez mniejszych rywali w zakresie łączy szerokopasmowych.
Cztery duże firmy świadczące usługi szerokopasmowe plasują się niżej niż Zen Internet, Hyperoptic i Community Fibre, które na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 4471 osób posiadających umowę na szerokopasmowy internet w domu znalazły się na szczycie zestawienia.
Jak wynika z badania, Virgin Media zajęła ostatnie miejsca w rankingach, uzyskując najniższe oceny w obszarach obsługi klienta i komunikacji. Przy wyniku klientów wynoszącym zaledwie 56%, klienci stwierdzili, że trudno się z firmą skontaktować, a wielu z nich skarżyło się na utratę połączenia.
Sky znalazło się na drugim miejscu od końca, uzyskując najniższą ocenę za szybkość połączenia uzyskują przez to notę 57%. Jej klienci najczęściej twierdzili, że niezawodność ich łącza jest niska.
BT, największy dostawca w Wielkiej Brytanii, uzyskał 62%. Był konkurencyjny pod względem szybkości i niezawodności połączenia, ale uzyskał średnie oceny za obsługę klienta i pomoc techniczną.
TalkTalk zajął najwyższe miejsce w rankingu czterech dużych brytyjskich dostawców usług szerokopasmowych z wynikiem 63%, ale otrzymał niskie oceny za obsługę klienta i komunikację.
Czwórka największych dostawców usług szerokopasmowych posiada około 70% rynku.