Dziesiątki tysięcy klientów energii ma otrzymać wypłaty do 1000 funtów każdy, a długi mogą zostać umorzone w odpowiedzi na skandal związany z przymusowym montażem liczników przedpłatowych.
Firmy energetyczne wypłacą klientom ponad 70 milionów funtów odszkodowań i wsparcia finansowego.
Uprawnieni klienci mogą otrzymać płatności zaczynające się od 40 funtów, wzrastające do 250 lub 500 funtów, w zależności od sposobu, w jaki zostali potraktowani przez swojego dostawcę energii lub w przypadku, gdy procedury nie zostały odpowiednio przestrzegane.
Wypłaty w wysokości 1000 funtów dotyczą klientów, którym dostarczono „niewłaściwą instalację”, powiedział Ofgem.
Niektórzy mogli już otrzymać pomoc lub otrzymali powiadomienie od swojego dostawcy energii. Jeśli nie, klienci nie będą musieli podejmować żadnych działań, przekazał Ofgem, ponieważ odszkodowanie zostanie wypłacone bezpośrednio na konta klientów.