Start Polecane Tysiące klientów z inteligentnymi licznikami zostało przełączonych na wyższe taryfy

Tysiące klientów z inteligentnymi licznikami zostało przełączonych na wyższe taryfy

525
0

Osoby korzystające z inteligentnych liczników powinny się upewnić, czy nie zostały przełączone na system pre-paid bez ich wiedzy. Gospodarstwa domowe, które korzystają z inteligentnych liczników i mają zaległości w płatnościach za energię, są automatycznie przełączane na system, który wiąże się z wyższymi opłatami i może doprowadzić do ich odłączenia od sieci.

Z danych Ofgem wynika, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy około 60 000 brytyjskich gospodarstw domowych zdalnie przełączyło swoje liczniki na tryb przedpłatowy. Można to zrobić bez upoważnienia lub zgody właściciela domu, ale po przełączeniu na tryb pre-paid użytkownicy muszą płacić wyższe rachunki i ryzykują całkowite odcięcie od zasilania.

System ten jest podobny do modelu opłacania telefonu na kartę, a opłaty są wyższe niż w przypadku bezpośredniego polecenia zapłaty.

Przepisy regulatora Ofgem przewidują, że firmy energetyczne powinny wcześniej porozumieć się ze swoimi klientami, zanim przełączą ich na liczniki przedpłatowe, ale regulator ma obawy, iż nie zawsze tak się dzieje. Klienci są przełączani na liczniki przedpłatowe, aby zapobiec narastaniu zadłużenia, którego nie będą w stanie spłacić.

PoprzedniSzesnastoletni chłopiec zabrany do szpitala po zadźganiu nożem
NastępnyUzgodniono umowę z Francją o walce z nielegalną imigracją