Start Polecane Rusza kampania „Make tost not waste”

Rusza kampania „Make tost not waste”

519
0

Działacze Love Food Hate Waste zorganizowali kampanię „Rób tosty, nie marnuj chleba” w celu uświadamiania Brytyjczyków o istnieniu dużego problemu, jakim jest marnowanie pieczywa. 

Każdego dnia w Wielkiej Brytanii wyrzuca się około 24 mln kromek chleba, ponieważ pieczywo nie jest jedzone w określonym czasie i robi się nieświeże oraz czerstwe. Jednak przedstawiciele organizacji uważają, że jest na to rozwiązanie.

Love Food Hate Waste rozpoczęło kampanię “Make tost not waste’, która ma na celu edukowanie obywateli o tym, co mogą zrobić, by przedłużyć świeżość swojego pieczywa. A patent jest bardzo prosty – wystarczy opiec chleb zaraz po wyciągnięciu z zamrażalnika, zarówno w piekarniku jak i tosterze. Zagwarantuje to, że pieczywo będzie świeże.

Według badań konsumenckich przeprowadzonych przez Love Food Hate Waste, 69% ankietowanych w wieku 18-34 lat co tydzień wyrzuca chleb, a co czwarta osoba przyznaje, że nie jak zamrażać chleb. Natomiast wcześniejsze badania przeprowadzone przez organizację Wrap wykazały, że ilość marnowanego pieczywa można zmniejszyć, jeśli każdy mieszkaniec Wielkiej Brytanii wyrzuci trzy raz mniej chleba niż dotychczas.

Każdy z nas może zrobić wszystko, aby zmarnować mniej chleba poprzez włożenie go do zamrażarki, aby utrzymać go dłużej. Można nawet użyć chleba prosto z zamrażarki, aby zrobić tosty, bez potrzeby rozmrażania go wcześniej – powiedziała Sarah Clayton, dyrektor ds. produktów i usług Wrap.