Royal Mail planuje zlikwidować około 700 stanowisk kierowniczych, próbując obniżyć koszty w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali.
Ten ruch, będący częścią planu restrukturyzacji, pojawia się, gdy firma spotyka się z ostrą krytyką dotyczącą trwających opóźnień pocztowych. Firma boryka się z nieobecnościami pracowników związanymi z Covid.
Niektórzy klienci skarżyli się, że czekają nawet miesiąc na ważne dostawy, w tym recepty i dokumenty prawne, a także spóźnione kartki świąteczne.
Opóźnienia szczególnie dotknęły duże obszary Londynu, Manchesteru, Hertfordshire, Walii i Szkocji.
Na początku stycznia około 15 000 – lub więcej niż jeden na 10 – pracowników Royal Mail było chorych lub musiało się izolować.
Royal mail twierdzi, że utrata 700 stanowisk pozwoli firmie usprawnić swoją strukturę i poprawić lokalne wyniki, a ostatecznie zaoszczędzić 40 milionów funtów rocznie. Teraz będzie musiała skonsultować się ze związkami zawodowymi w sprawie propozycji.