Royal Mail ostrzega, że niektórzy klienci mogą doświadczyć „nieco dłuższych terminów dostawy” niż zwykle, po potwierdzeniu „wyjątkowo dużej liczby” przesyłek tej zimy.
Firma poinformowała również, że środki przeciwko Covid wpływają na wydajność usług dostawczych w tym okresie świątecznym. Wiadomości te pojawiły się po tym, gdy osoby prywatne i firmy w Wielkiej Brytanii narzekały na spóźnione lub nieodebrane dostawy. John Lewis, Boots i HMV należą do detalistów, którzy obwinili Royal Mail za opóźnienia w dostawach.
Kupujący online wyrazili swoją frustrację usługami Royal Mail, wysyłając wiadomości bezpośrednio do firmy i kontaktując się ze sprzedawcami detalicznymi w sprawie nieodebranych i opóźnionych dostaw.
Royal mail wydało oświadczenie wyjaśniające, że „znacznie zwiększone zainteresowanie zakupami bożonarodzeniowymi online” w tym roku było „w niemałej części” spowodowane lockdownem w całym kraju. Z tego powodu firmy kurierskie doświadczyły „wyjątkowo dużej liczby” przesyłek.
Nieobecności pracowników związane z koronawirusem miały również wpływ na usługi firmy. Grupa pocztowa zatrudniła około 33 000 pracowników tymczasowych, aby w tym okresie świątecznym wesprzeć 115 000 stałych pracowników.
Każdy, kto martwi się doręczeniem paczki lub potencjalnym późniejszym czasem doręczenia paczek bliskim w te Święta Bożego Narodzenia, powinien odwiedzić stronę z aktualizacjami usług operatora.