Brytyjska produkcja samochodów osobowych i dostawczych w pierwszej połowie tego roku osiągnęła najniższy poziom od 1953 roku, nie licząc zamknięcia branży spowodowanego pandemią COVID-19.
Jak wynika z danych Stowarzyszenia Producentów i Sprzedawców Samochodów (SMMT), produkcja samochodów spadła o 7,3% w ciągu sześciu miesięcy do czerwca, a zamknięcie fabryki samochodów dostawczych Vauxhall w Luton przyczyniło się do spadku produkcji o 45%.
Niepewność związana z taryfami celnymi w USA – drugim co do wielkości rynku brytyjskiego przemysłu – spowodowała, że niektóre firmy spowolniły lub wstrzymały produkcję w pierwszej połowie tego roku.
SMMT stwierdziło, że umowa taryfowa między USA a Wielką Brytanią, która weszła w życie, może poprawić zaufanie, a rząd stwierdził, że dotacje na pojazdy elektryczne (EV) „pobudzą” branżę.