Start Polecane Prawie połowa kupujących wybiera marki własne supermarketów

Prawie połowa kupujących wybiera marki własne supermarketów

592

Z nowych danych wynika, że ​​prawie połowa brytyjskich gospodarstw domowych, aby ograniczyć rosnące koszty zakupów, przestawia się na żywność sprzedawaną pod marką własną supermarketu.

Ankieta przeprowadzona przez grupę konsumentów „Which?” wykazała, że 46% ankietowanych w zeszłym roku, w obliczu utrzymującej się inflacji cen żywności, kupiło więcej towarów własnej marki sklepu.

Ma to związek z tym, że klienci z klasy średniej stają się większością spośród klientów w dyskontach, a ponad połowa zakupów dokonywanych w Aldi i Lidl pochodzi od pracowników umysłowych.

Według analityków Kantar, pomimo najszybszego w historii spadku w styczniu, inflacja żywności utrzymuje się na poziomie 6,7%. W styczniu firma zajmująca się danymi ostrzegła, że ​​po miesiącach wysokich cen gospodarstwa domowe „nadal stoją w obliczu dość dużej presji budżetowej”.

Dane branżowe Kantar pokazały, że klienci z klasy średniej coraz częściej zwracają się do dyskontów Aldi i Lidl.

Około 54% zakupów w niemieckich dyskontach pochodziło z grupy społecznej „ABC1”, do której zaliczają się pracownicy umysłowi, lekarze, nauczyciele i specjalistyczna kadra biurowa. Około 55% populacji Wielkiej Brytanii to ABC1.

Analityk stwierdził, że klasę średnią zwabiły do ​​Aldi i Lidl mrożonki oraz świeże mięso i warzywa.