Pierwszy na świecie bar z technologią rozpoznawania twarzy otwiera się w Wielkiej Brytanii. Technologia ta ma zapobiegać oszustom kolejkowym i lepiej zarządzać sprzedażą napojów w zatłoczonych barach.
Tak zwany Al Bar, opracowany przez brytyjską firmę DataSparQ, organizuje klientów w „wirtualną” kolejkę, aby zarządzać tłumami, co zatrzyma tych, którzy próbują przeskoczyć w kolejce i oszukać.
199 funtów – tyle kosztuje abonament miesięczny, który wymaga jedynie standardowej kamery internetowej, ekranu i połączenia internetowego do pracy, i cieszył się udaną próbą w barze koktajlowym 5cc Harrild & Sons w Farringdon w Londynie.
DataSparQ ma nadzieję na większe wdrożenie systemu w innych miejscach w nadchodzących miesiącach, z dodatkowymi funkcjami, takimi jak możliwość ponownego zamawiania napojów przez klientów w kolejce.
Po zaimplementowaniu system będzie w stanie zapamiętać zamówienia i reagować na proste sygnały ręczne.
John Wyllie, dyrektor zarządzający DataSparQ, powiedział: – Kolejki są częścią brytyjskiego życia, które wszyscy musimy znosić, ale chcieliśmy zrobić coś, aby poprawić to doświadczenie.
Rozmawiamy z firmami produkującymi napoje i właścicielami sieci pubów, aby wdrożyć tę technologię w całym kraju w ciągu następnych 12 miesięcy. System można zainstalować w dowolnym miejscu i jest skalowalny – oczekujemy więc, że system zostanie wdrożony pomyślnie w barach i wejdzie na festiwale muzyczne i nie tylko. – dodaje.