Start Brexit Niedobory żywności po brexicie. Co należy już zacząć gromadzić?

Niedobory żywności po brexicie. Co należy już zacząć gromadzić?

842
0

Rozmowy w sprawie brexitu nieustannie kończą się niepowodzeniem, a umowa handlowa wydaje się coraz mniej prawdopodobna. Obie strony są teraz coraz bardziej świadome perspektywy “wyjścia UK” bez porozumienia, ponieważ wciąz nie udało się osiągnąć kompromisu w sprawie dostępu Wielkiej Brytanii do rynków i towarów UE po zakończeniu tego roku. 

Początek kryzysu związanego z koronawirusem sprawił, że kupujący zaczęli walczyć w supermarketach o artykuły, takie jak papier toaletowy i makaron, w obawie przed zamknięciem. Supermarkety były nawet zmuszane do racjonowania niektórych produktów, aby zapewnić równomierną sprzedaż. Brexit bez umowy przyniesie niektóre z najbardziej niepewnych czasów, jakie Wielka Brytania kiedykolwiek widziała. W momencie, kiedy zbliżamy się do terminu zawarcia umowy handlowej pytanie, czy łańcuchy dostaw żywności i leków zostaną zakłócone, staje się coraz bardziej istotne. UK importuje 40 procent swojej żywności, a około jedna trzecia całej żywności spożywanej pochodzi z państw członkowskich UE, więc istnieje realna szansa na niedobór w przypadku scenariusza braku porozumienia w przyszłym roku. Kiedy Wielka Brytania miała opuścić UE w 2019 r., główne supermarkety ostrzegły rząd, że brak umowy Brexit spowoduje puste półki.”To nie jest irracjonalne, nie jest to strach przed projektami. [Gromadzenie zapasów] jest teraz całkowicie rozsądną rzeczą” powiedział profesor Clifford Scott, kolektywny ekspert psychologii z Keele University. Stwerdził on również, że jest „prawie nieuniknione”, że „bolesny Brexit” wpłynie na podaż żywności.

Co powinniśmy zacząć gromadzić?

Musimy pomyśleć o produktach paczkowanych, konserwowanych i mrożonych, a także o artykułach niespożywczych, takich jak papier toaletowy, środki czystości i przybory toaletowe.
Węglowodany suche, takie jak ryż, makaron i zboża.
Rośliny strączkowe i fasola (fasola, fasola maślana, fasola czarna, ciecierzyca).
Warzywa w puszkach (marchew, kukurydza, groszek, ziemniaki).
Konserwy rybne (tuńczyk, sardynki, anchois) lub mięso.
Zupy, posiekane pomidory i inne sosy (przecier pomidorowy).
Zioła, przyprawy i oliwa z oliwek.
Oliwki w puszce, kapary marynowane i papryka w słoikach.
Suszone owoce, orzechy i słodycze.
Kawa i torebki herbaty.