Start Wiadomości Klienci Vodafone będą musieli zmierzyć się z podwyżką rachunków telefonicznych w przyszłym...

Klienci Vodafone będą musieli zmierzyć się z podwyżką rachunków telefonicznych w przyszłym roku

278
0

Klienci Vodafone mogą stanąć w obliczu jeszcze większego wzrostu rachunków telefonicznych w przyszłym roku, co dodatkowo zwiększy presję na budżety w związku z kryzysem kosztów utrzymania.

Podwyżka cen następuje po tym, jak inne sieci telefoniczne, takie jak EE, O2, BT, TalkTalk i Plusnet, podniosły już w tym roku ceny.

Ceny umów dla klientów wzrosły o 9%, co według dyrektora naczelnego Vodafone, Nicka Reada, stanowiło dla użytkowników równowartość „od 1 do 2 funtów ekstra” miesięcznie.

Wiele firm telekomunikacyjnych stosuje wskaźnik inflacji CPI, a Vodafone dodał do tego wzrost o 3,8%, aby zdecydować o poziomie tegorocznej rocznej podwyżki cen.

CPI wyniósł 5,1% w styczniu 2022 r., co wpłynęło na 9% wzrost Vodafone.

Jednak według oficjalnych danych z zeszłego miesiąca inwazja Rosji na Ukrainę zwiększyła inflację do 9,4%.

Szefowie ostrzegają, że jeśli inflacja pozostanie na tym samym poziomie, klienci Vodafone mogą stanąć w obliczu wzrostu rachunków o 13,2%.

PoprzedniMieszkańcy UK coraz częściej wybierają płatność gotówką
NastępnyParada Równości powraca do Southampton