clima

Posty związane z naszymi furami
Awatar użytkownika
komar
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: śr lut 10, 2010 8:25 pm
Lokalizacja: Basset

śr lip 07, 2010 5:55 pm

Jeszcze jedna sprawa. Wiem że w kwik ficie maja super wielozadaniowe urządzenie które odgrzybi, sprawdzi i nabije klime, tylko pytanie czy koleś je obsługujacy jest tak zdolny jak ono. Jeżeli wyszło że układ jest nie szczelny i tak Ci powiedział to ok, ale jeżeli poprostu nie działała i tak powiedział bo nie wiedział co powiedzieć to co innego. Ja miałem w tym temacie dwie sytuacje.
Pierwsza: chłop nabił klime, wziął kase, stwierdził że jest gitara a po 3h klima padła bo układ był nie szczelny.
Druga: chłop nabil klime, nie wziął kasy, stwierdził że nie działa, wymieniłem bezpiecznik i jest gitara.

Tak więc radziłbym najpierw zajrzec tu i tam zanim dasz komuś zarobić.
Jeżeli klima nie działa to objaw jest taki że kiedy ja wlaczysz to po chwili sama sie wylacza.
Po pierwsze sprawdz bezpiecznik. W przypadku mojego auta po wyjeciu bezpiecznika i wlaczeniu klimy wszystko jest ok (kontrolka swieci, sprezarka pompuje) i po chwili staje.

Po drugie sprawdz czy sprezarka hula. Jezeli nie daje cisnienia to czujnik cisnienia bedzie ci ja wylaczal. Na jej koncu jest potocznie zwane sprzegielko a tak naprawde jest to prosty elektromagnes ktory przyciaga metalowa plytke do rolki i za pomoca paska napedza sprezarke. Klima wylaczona-plytka stoi, klima wlaczona-plytka kreci sie z rolka. Mozna rowniez sprawdzic sprzegielko "na krotko", tylko zgodnie z biegunami bo sie zjara.

Jezeli nie ma cisnienia spowodowanego brakiem szczelności to tez nie bedzie dzialac bo czujnik cisnienia samoczynnie wylaczy.

Podsumuwujac, zeby dzialalo potrzebujesz cisnienia ktore wytwarza sprawny kompresor pompujac czynnik chlodzacy do szczelnego ukladu.

Jak masz chwile czasu i troche pojecia mozesz te podstawowe rzeczy sobie sprawdzic. Jezeli rzeczywiscie jest nieszczelnosc to mozesz sprawdzic ten skraplacz, nie masz nic do stracenia a moze ci sie uda to ogarnac samemu. Tam gdzie jest nieszczelnosc bedzie plama. Zwroc rowniez uwage na polaczenia przewodow, moze cos odkryjesz.

Dodam jeszcze ze klima nie tylko przydaje sie w lecie ale rowniez w chlodniejsze miesiace poniewaz oprocz chlodzenia powietrza takze je osusza co pomaga np. odparowaniu szyb. Warto rowniez pamietac zeby klima dzialala bez zarzutu nalezy ja raz w miesiacu wlaczyc na krotko, i pamietac o wymianie filtra przeciwpylkowego poniewaz stanowi on jeden uklad razem z systemem ogrzewania/chlodzenia.
seeeeer
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:13 pm

śr lip 07, 2010 6:54 pm

Dzięki Komar za kompleksowe i wyczerpujące informacje Na 99.9 źródłem wszelkich problemów jest nieszczelność.Kompresor działał jeszcze jakieś 2 może 3 godziny po probie lądowania zanim gaz się ulotnił.
Nie pisałem o tym wcześniej ale włączona klima powodowała charakterystyczny świst gdzieś pod deska rozdzielcza od strony pasażera(parownik ?)Na dzień dzisiejszy tam będę szukał podejrzanych :D Tylko nie bardzo wiem jak się za to zabrać i w którym miejscu konkretnie szukać...
Awatar użytkownika
pablo_el_diablo
Bardzo odważny
Posty: 904
Rejestracja: pt cze 15, 2007 3:55 pm
Lokalizacja: Zwoleń / Soton

śr lip 07, 2010 9:57 pm

kwestia jest taka ze producenci zalecaja robienie klimy co 2 lata max a wiem ze sa ludzie co zwlekaja i sie pojawiaja problemy np ze sprezarka z braku oleju. Proponuje zakup ozonatora na allegro i odgrzybianie polakom aut w soton, ja bym sie pisal poki co robie to sam :)
[img]http://img9.imageshack.us/img9/1132/newmz.gif[/img]
seeeeer
Nowicjusz
Posty: 60
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:13 pm

pt lip 09, 2010 8:35 am

zakup ozonatora na allegro

-Pomysł niezły ,koszta nieduże (w przeliczeniu na funty)
ODPOWIEDZ