porady mechaniczne,sam naprawiam swoje auto
-
- Gość
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 8:04 pm
witam serdecznie jesli masz jakies problemy ze swoim autem chetnie pomogę,doradze,na ile to bedzie możliwe.takie spędzanie wolnego czasu wieczorami
Witam Witka mechanika.
W koncu do nas dolaczyles.
I na wstepie pytanie mechaniczne.
Czy pyl wulkaniczny z Irlandii zagraza naszym samochodom (silnik, blacharka) tak samo jak np. samolotom i jesli tak, to jak sie przed nim zabezpieczyc?
W koncu do nas dolaczyles.
I na wstepie pytanie mechaniczne.
Czy pyl wulkaniczny z Irlandii zagraza naszym samochodom (silnik, blacharka) tak samo jak np. samolotom i jesli tak, to jak sie przed nim zabezpieczyc?
Hoist the colours.
- Virus
- Bardzo odważny
- Posty: 567
- Rejestracja: ndz lip 05, 2009 3:06 am
- Lokalizacja: Southampton, Townhill Park
- Kontakt:
nic podobnego :)) naszym samochodom nic niegrozi. :D :D aż tak wysoko niejeżdzimyNatenczas pisze:Witam Witka mechanika.
W koncu do nas dolaczyles.
I na wstepie pytanie mechaniczne.
Czy pyl wulkaniczny z Irlandii zagraza naszym samochodom (silnik, blacharka) tak samo jak np. samolotom i jesli tak, to jak sie przed nim zabezpieczyc?
-
- Gość
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 8:04 pm
bardzo mnie cieszy że zadałes to pytanie,odpowiedż brzmi tak zagraza i to bardzo,pył wulkaniczny który dostanie sie do filtra powietrza {nie daj boże dziurawego} moze wywołac nieodwracalne szkody w naszym silniku,szczególnie w silnikach v5 i w manualnych skrzyniach automatycznych i oczywiście karoseria po osadzeniu się pyłu wulkanicznego powstaja mikroskopijne pekniecia co prowadzi do utleniania sie metalu skutkiem czego zostanie nam po karoseri tylko lakier.
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 10:08 pm przez witekmechanik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gość
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 8:04 pm
nik widzę nie ma zadnych problemów?no nic znajdę może inne zajęcie
Moj angielski kolega zastanawial sie ostatnio jak to jest z laniem oleju rzepakowego do ropy w silnikach diesla?
Anglicy stosuja mieszanki 70/30 diesel/olej w zimie oraz 50/50 w lecie a nawet 30/70.
Pytanie brzmi jak to wplywa na pompe wtryskowa, wtryski itp?
Anglicy stosuja mieszanki 70/30 diesel/olej w zimie oraz 50/50 w lecie a nawet 30/70.
Pytanie brzmi jak to wplywa na pompe wtryskowa, wtryski itp?
Hoist the colours.
-
- Gość
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 8:04 pm
to znów ty?
ale z braku zajęcia coś napiszą.to jest tak samo jak tz.biopaliwa mimo że są tańsze mało kto je kupuje producenci samochodów nie zalecaja tych paliw prawdopodobnie jesli miałbyś usterke silnika a auto na gwarancji i jeżdził na biopaliwie nie uznano by ci gwarancji.w oleju rzepakowym jest woda.wtryski i pompa smarowana jest poprostu ropą olej zmniejsza rzywotnosc tych części.prosty przykład posmaruj kawałek żelaza ropą a drugi olejem rzep.po dwóch dniach zobaczysz na którym pierwszym pokaże się rdza,to już lepiej olej po frytkach przefiltrować zawiera mniej wody.a najlepiej wodór można stosować go tak w dislu jak i benzynie zmniejsz zużycie o 30proc.właśnie w sobotę zakładam kolesiowi na próbę na tydz.do bmw chce się przekonać czy to prawda
ale z braku zajęcia coś napiszą.to jest tak samo jak tz.biopaliwa mimo że są tańsze mało kto je kupuje producenci samochodów nie zalecaja tych paliw prawdopodobnie jesli miałbyś usterke silnika a auto na gwarancji i jeżdził na biopaliwie nie uznano by ci gwarancji.w oleju rzepakowym jest woda.wtryski i pompa smarowana jest poprostu ropą olej zmniejsza rzywotnosc tych części.prosty przykład posmaruj kawałek żelaza ropą a drugi olejem rzep.po dwóch dniach zobaczysz na którym pierwszym pokaże się rdza,to już lepiej olej po frytkach przefiltrować zawiera mniej wody.a najlepiej wodór można stosować go tak w dislu jak i benzynie zmniejsz zużycie o 30proc.właśnie w sobotę zakładam kolesiowi na próbę na tydz.do bmw chce się przekonać czy to prawda
-
- Nowicjusz
- Posty: 68
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 1:02 am
- Lokalizacja: inna
- Kontakt:
witekmechanik pisze:to znów ty?
ale z braku zajęcia coś napiszą.to jest tak samo jak tz.biopaliwa mimo że są tańsze mało kto je kupuje producenci samochodów nie zalecaja tych paliw prawdopodobnie jesli miałbyś usterke silnika a auto na gwarancji i jeżdził na biopaliwie nie uznano by ci gwarancji.w oleju rzepakowym jest woda.wtryski i pompa smarowana jest poprostu ropą olej zmniejsza rzywotnosc tych części.prosty przykład posmaruj kawałek żelaza ropą a drugi olejem rzep.po dwóch dniach zobaczysz na którym pierwszym pokaże się rdza,to już lepiej olej po frytkach przefiltrować zawiera mniej wody.a najlepiej wodór można stosować go tak w dislu jak i benzynie zmniejsz zużycie o 30proc.właśnie w sobotę zakładam kolesiowi na próbę na tydz.do bmw chce się przekonać czy to prawda
Oj uśmiałem się z tych mongolskich teorii i to nieźle :)
-
- Gość
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 8:04 pm
i z czego tak się uśmiałes?.z mongolskich teori smieje sie tylko mongoł.tylko idiota leje olej roslinny do auta nie przystosowanego.aby silnik nie odniósł zadnych usterek i pracował normalnie olej roślinny powinien być rozgrzany do ok 70 stopni,czyli dwa zbiorniki jeden do odpalania na zwykła ropę drugi z grzałką lub ogrzewany cieczę z silnika z olejem roślinnym.to ze mieszaja pół na pół i auto chodzi nie powiesz mi chyba ze nie ma to wpływu na pompę i wtryski.i jesli chodzi o biopaliwa silnik także powinien być przystosowany
-
- Gość
- Posty: 24
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 8:04 pm
i jeszcze coś nie wiem co bardziej cię rozbawiło olej czy wodór.jesli chodzi o wspomaganie silnika wodorem to dodam ze w równym stopniu stosuje się go w silnikach benzynowych jak i disla.umiejętnie zrobiona i zmodyfikowana instalacja wodorowa zwieksza moc silnika i oczywiscie zmniejsza zuzycie paliwa o min 30 procent[nie mam na mysli szajsu który można kupic na ebay]
TROSZKĘ MI PODNIOSŁEŚ CIŚNIENIE ALE CIESZĘ SIĘ ZE WZIĄŁES UDZIAŁ W DYSKUSJI.[/b]
TROSZKĘ MI PODNIOSŁEŚ CIŚNIENIE ALE CIESZĘ SIĘ ZE WZIĄŁES UDZIAŁ W DYSKUSJI.[/b]
- mil3czk4
- Zasłużony W Boju
- Posty: 329
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 6:14 pm
- Lokalizacja: Shirley :P
- Kontakt:
Duda-Garage:
Nieładnie to z Twojej strony, jeśli coś Cię tak rozbawiło, to trzeba było rozwinąć co dokładnie - dla informacji wszystkich. Forum nie jest do tego by się nabijać z kogokolwiek i rzucać teksty z polskich filmów, które obrażają innych.
Co do kolegi mechanika - miło, że ktoś się znalazł w takiej dziedzinie w naszym skromnym gronie ;)
Nieładnie to z Twojej strony, jeśli coś Cię tak rozbawiło, to trzeba było rozwinąć co dokładnie - dla informacji wszystkich. Forum nie jest do tego by się nabijać z kogokolwiek i rzucać teksty z polskich filmów, które obrażają innych.
Co do kolegi mechanika - miło, że ktoś się znalazł w takiej dziedzinie w naszym skromnym gronie ;)
- Virus
- Bardzo odważny
- Posty: 567
- Rejestracja: ndz lip 05, 2009 3:06 am
- Lokalizacja: Southampton, Townhill Park
- Kontakt:
witekmechanik pisze:bardzo mnie cieszy że zadałes to pytanie,odpowiedż brzmi tak zagraza i to bardzo,pył wulkaniczny który dostanie sie do filtra powietrza {nie daj boże dziurawego} moze wywołac nieodwracalne szkody w naszym silniku,szczególnie w silnikach v5 i w manualnych skrzyniach automatycznych i oczywiście karoseria po osadzeniu się pyłu wulkanicznego powstaja mikroskopijne pekniecia co prowadzi do utleniania sie metalu skutkiem czego zostanie nam po karoseri tylko lakier.
choć mało prawdopodobne żeby to akurat w tym rejonie cóś sie stało, ale...hmmm.... tego akurat niewiedziałem, dzieki za uświadomke:)
-
- Nowicjusz
- Posty: 68
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 1:02 am
- Lokalizacja: inna
- Kontakt:
witekmechanik pisze:bardzo mnie cieszy że zadałes to pytanie,odpowiedż brzmi tak zagraza i to bardzo,pył wulkaniczny który dostanie sie do filtra powietrza {nie daj boże dziurawego} moze wywołac nieodwracalne szkody w naszym silniku,szczególnie w silnikach v5 i w manualnych skrzyniach automatycznych i oczywiście karoseria po osadzeniu się pyłu wulkanicznego powstaja mikroskopijne pekniecia co prowadzi do utleniania sie metalu skutkiem czego zostanie nam po karoseri tylko lakier.
To możne wyjaśnij czemu akurat V5 ? Bo dla mnie po to jest filtr powietrza zęby nawet jeżdżąc po pustyni nie dostawał się syf do silnika.
I od czego te pęknięcia się robią bo to też interesujące :)