Dzieci w Southampton z angielskim jako dodatkowym językiem radzą sobie lepiej w testach czytania niż ich koledzy z klasy.
Wyniki testów pokazują, że 84,5% dzieci zdało w tym roku test Year 1 phonics znacznie lepiej w porównaniu z 81,5% dzieci w mieście, których językiem ojczystym jest angielski.
Organizacja charytatywna na rzecz edukacji Fundacja Edukacyjna przyznaje, że szkoły z podobnymi grupami uczniów osiągającymi bardzo różne wyniki w nauczaniu to jedno z „największych wyzwań”, przed którymi stoi system edukacji.
Każdego roku uczniowie są poddawani kontroli pod kątem foniki – oceny, czy potrafią zrozumieć związek między dźwiękami języka mówionego a sposobem pisowni słów.Spośród 1,990 dzieci w Southampton w Year 1, których językiem ojczystym jest angielski, 81,5 procent zdało test.
W międzyczasie 876 dzieci, których pierwszym językiem nie jest angielski, uzyskało wynik 84,5 procent.
Test składa się z listy 40 słów, połowa słów jest prawdziwa a połowa nie, które dzieci w Year 1 czytają nauczycielowi. Test pomaga zidentyfikować dzieci, które potrzebują dodatkowej pomocy, dlatego szkoły otrzymują wsparcie w celu poprawy umiejętności czytania.
Rzecznik Departamentu Edukacji powiedział: „Chcemy, aby każde dziecko osiągnęło swój potencjał, a to oznacza, że wszystkie dzieci powinny płynnie czytać po ukończeniu szkoły podstawowej, niezależnie od pochodzenia.
„Czytanie i pisanie są podstawą każdego szerokiego i zrównoważonego programu nauczania. Nasz większy nacisk na fonikę oznacza, że więcej dzieci jest wyposażonych w te podstawowe elementy na najwcześniejszym etapie.