Start Wiadomości Dostawcom energii nakazano poprawę obsługi klienta lub podjęcie stanowczych działań

Dostawcom energii nakazano poprawę obsługi klienta lub podjęcie stanowczych działań

446
shutterstock

Dostawcom energii polecono radykalnie poprawić obsługę klienta, w przeciwnym razie staną przed trudną interwencją w związku ze skargami dotyczącymi długiego czasu oczekiwania na połączenia i problemów z rozliczeniami.

Organ regulacyjny branży energetycznej Ofgem oświadczył, że chce „zmiany kultury”, aby radykalnie zmienić warunki w branży słynącej ze złego podejścia do klientów.

Klienci od dawna skarżyli się na problemy z rachunkami,  duże salda kredytowe i długi czas oczekiwania na rozmowę z doradcami. Sytuację zaostrzył kryzys energetyczny, który rozpoczął się w 2021 roku i spowodował gwałtowny wzrost cen hurtowych gazu oraz upadek prawie 30 dostawców dla gospodarstw domowych, co spowodowało niepewność odbiorców.

Ofgem, krytykowany za dopuszczenie do całej sytuacji, stwierdził, że „wyznaczył jasny i ambitny punkt odniesienia dla sektora energetycznego, aby był najlepszy pod względem obsługi klienta, ustanawiając standardy dla innych sektorów”.

W ramach nowelizacji regulator zaproponował rewizję zasad rozliczeń w zakresie tego, od jakiego okresu odbiorca może zostać obciążony opłatą za zużycie energii w przypadku błędu dostawcy. Ofgem obiecał również wywierać presję na sprzedawców detalicznych, aby poprawili poprawność rozliczeń.