Pracownicy Urzędu Miasta Southampton, którzy nie stawiają się w pracy z powodu choroby, kosztują władze ponad 3 miliony funtów rocznie.
Zgodnie z oficjalnymi dokumentami Rady Miasta nieobecności pracowników kosztują radę średnio 280 000 GBP miesięcznie.
Władze oświadczyły, że podejmowane są środki w celu rozwiązania problemu.Władze, które zatrudniają 3073 osoby, nie licząc osób pracujących w szkołach, stwierdziły, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy miesięcznie miały 342 nieobecności.WśródnajbardziejdotkniętychdepartamentówsąAdult, Housing and Communities, Children and Families and Transactions oraz Universal Services.
Koszt został ujawniony podczas ostatniego pełnego posiedzenia rady, które odbyło się w marcu, kiedy radny opozycji Dan Fitzhenry poprosił przewodniczącego rady Chrisa Hammonda o całkowity koszt wskaźnika choroby pracowników rady.
Radny Fitzhenry powiedział, że liczby są szokujące. Dodał: „Prawda jest taka, że kiepskie kierownictwo rady kosztuje ponad 280 tys. funtów miesięcznie.”
Przedstawiciele rady potwierdzili, że nieobecność chorobowa jest monitorowana i organizowane są warsztaty dla menedżerów, aby przypomnieć cały proces i skutecznie zarządzać frekwencją oraz podejmować „wszelkie rozsądne dostosowania”, aby zapobiec dalszej nieobecności.