Wartość używanych samochodów elektrycznych spadła od początku roku, gdy chińscy producenci zaczęli zalewać Wielką Brytanię tanimi nowymi modelami.
Według badań przeprowadzonych przez AA, średnia cena 20 najpopularniejszych używanych pojazdów elektrycznych i hybrydowych spadła o 12% w ciągu trzech miesięcy poprzedzających marzec w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Podaż nowych pojazdów elektrycznych zaczęła przewyższać popyt, w miarę jak zainteresowanie bardziej ekologicznymi samochodami maleje w związku z rosnącymi obawami dotyczącymi długiego czasu ładowania i ograniczonego zasięgu.
Chociaż ceny pojazdów elektrycznych pozostają znacznie wyższe niż ich spalinowe odpowiedniki, Chiny próbują ukraść udział w rynku zachodnim, wprowadzając tańsze alternatywy.
Modele BYD i chińskiego MG kosztują w Wielkiej Brytanii około 25 000 funtów, zaś nowy Model 3 Tesli kosztuje 39 000 funtów.
UE wszczęła niedawno dochodzenie w sprawie – jej zdaniem – nieuczciwych subsydiów udzielanych przez Pekin chińskim producentom w związku ze wzrostem taniego importu, a rząd Wielkiej Brytanii rozważa wszczęcie podobnego dochodzenia.
Sprzedaż używanych samochodów elektrycznych dodatkowo ogranicza niepewność co do żywotności akumulatorów, która według badań budzi największe obawy potencjalnych nabywców.
Ceny najpopularniejszych używanych modeli silników spalinowych również spadły w pierwszym kwartale o 9% rok do roku, ponieważ zmniejszenie niedoborów chipów zwiększyło ich dostępność.