Z analizy wynika, że automaty biletowe na stacjach kolejowych pobierają od pasażerów ponad dwukrotnie wyższą kwotę niż w przypadku niektórych przejazdów dla zakupów online.
Badanie grupy konsumenckiej „Which?” wykazało, że bilety kolejowe tego samego dnia były na stacjach średnio o 50% droższe.
Taryfy dla najlepszych ofert były albo niedostępne, albo ukryte wśród kilku opcji na wielu maszynach.
Plany zamknięcia setek kas biletowych w Anglii zostały odrzucone w listopadzie po publicznym oburzeniu.
Premier Rishi Sunak powiedział, że zamknięcie kas biletowych było „słuszną decyzją dla brytyjskiego społeczeństwa i brytyjskich podatników”, zanim rząd zdecydował się zwrócić się do przewoźników kolejowych o wycofanie tego pomysłu, ponieważ nie spełnia on wysokich standardów dotyczących pasażerów.
Obecnie, według danych branżowych, tylko na jednej z sześciu stacji kolejowych kontrolowanych przez rząd znajduje się kasa biletowa działająca w pełnym wymiarze czasu pracy.