Start Wiadomości Aldi staje się czwartym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii

Aldi staje się czwartym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii

219
0

Według danych firmy badawczej Kantar, Aldi po raz pierwszy wyprzedził Morrisons, stając się czwartym co do wielkości supermarketem w Wielkiej Brytanii.

Dyskonty zyskują coraz większy udział w rynku, ponieważ kupujący podejmują kroki w celu zarządzania swoim budżetem, powiedział Kantar.

Kantar powiedział, że inflacja cen żywności osiągnęła w sierpniu 12,4%, a średni roczny rachunek spożywczy wzrósł do 5 181 funtów.

Inflacja w Wielkiej Brytanii gwałtownie rośnie, a koszty utrzymania pochłaniają budżety gospodarstw domowych.

„Kupujący podejmują kroki w celu zarządzania swoimi budżetami, w tym poszerzania asortymentu sklepów, które odwiedzają, z korzyścią dla dyskontów spożywczych” – powiedział Fraser McKevitt, szef działu detalicznego i konsumenckiego Kantar.

Kupujący ograniczają również wydatki, kupując więcej produktów marki własnej.

Kantar powiedział, że sprzedaż Aldi wzrosła o prawie jedną piątą w ciągu 12 tygodni do 4 września w porównaniu z rokiem poprzednim, co daje jej udział w rynku na poziomie 9,3%.

Natomiast sprzedaż Morrisons spadła o 4,1%, a jej udział w rynku spadł do 9,1%.

Sprzedaż w dyskoncie Lidl wzrosła o ponad jedną piątą i zwiększyła swój udział w rynku do 7,1%.

McKevitt powiedział: „Na początku lat 2010 Tesco, Sainsbury’s, Asda i Morrisons razem stanowiły ponad trzy czwarte sektora, ale ta tradycyjna wielka czwórka już nie istnieje.”

PoprzedniBezrobocie w Wielkiej Brytanii na najniższym poziomie od 48 lat
NastępnyGłówne supermarkety w Wielkiej Brytanii zostaną zamknięte w dniu pogrzebu królowej