Sezon świąteczny oficjalnie nadszedł. Do Bożego Narodzenia klienci online będą masowo odwiedzać Amazon, aby kupować wszystko – od prezentów świątecznych i kart podarunkowych po telewizory wielkoekranowe. Oznacza to również, że oszuści działają na dużą skalę, próbując zdobyć ciężko zarobione pieniądze i dane osobowe.
W rzeczywistości wielu użytkowników Amazon padło już ofiarą powszechnych oszustw podszywających się pod inne osoby. Polegają one na tym, że oszust podszywa się pod godną zaufania firmę lub osobę, a w rzeczywistości próbuje zdobyć pieniądze lub prywatne informacje.
Na szczęście Amazon zdaje sobie z tego sprawę i wysyła wiadomości do milionów użytkowników w ramach edukacji prewencyjnej. Członkini zespołu ds. public relations Amazon, powiedziała: „Będziemy nadal inwestować w ochronę konsumentów i edukować opinię publiczną w zakresie unikania oszustw. Zachęcamy konsumentów do zgłaszania nam podejrzeń o oszustwa, abyśmy mogli chronić ich konta i zgłaszać oszustów organom ścigania, tak aby zapewnić bezpieczeństwo konsumentów”.














