Osoby ubiegające się o różne benefity otrzymają świadczenia socjalne na początku przyszłego miesiąca.
Departament Pracy i Emerytur (DWP) oraz HM Revenue and Customs (HMRC) wypłacają z reguły niektóre płatności wcześniej w okolicach świąt. Dzieje się tak dlatego, że banki nie działają w niektóre święta, co wymusza wypłatę świadczeń w innym dniu, jeśli płatności przypadają w dzień wolny od pracy.
Osoby ubiegające się o świadczenia takie jak Universal Credit i tax credit często otrzymują płatności w ustalonych terminach. Jeśli dzień ten wypada w dzień ustawowo wolny od pracy, płatność zostanie wypłacona w najwcześniejszym dostępnym dniu roboczym. Płatności, w przyszłym miesiącu których to dotyczy, będą obejmować płatności wypadające 25, 26 i 27 grudnia.
Jeśli termin płatności Twojego świadczenia lub ulgi podatkowej przypada w jednym z tych dni, zamiast w tym dniu wypłatę otrzymasz we wtorek, 24 grudnia. Tymczasem, jeśli Twoja płatność ma zostać zrealizowana 1 stycznia (Nowy Rok), otrzymasz płatność we wtorek, 31 grudnia.
Jakich świadczeń to dotyczy?
Następujące świadczenia zostaną wypłacone wcześniej, jeśli przypadają w grudniu i styczniu w dni świąteczne:
- Attendance allowance
- Carer’s allowance
- Child benefit
- Disability living allowance
- Income support
- Jobseekers allowance