Start Polecane Najgorsze brytyjskie firmy pod względem obsługi klienta

Najgorsze brytyjskie firmy pod względem obsługi klienta

1189
Image by Hilary Clark from Pixabay

Według grupy konsumenckiej „Which?” Virgin Media, Scottish Power i British Gas zostały uznane za najgorsze firmy pod względem obsługi klienta w sektorach Internetu szerokopasmowego i energetyki.

Virgin Media została uznana za najgorszego dostawcę usług szerokopasmowych, z ogólnym wynikiem obsługi klienta na poziomie 29, czyli znacznie poniżej średniej w sektorze.

Kluczowe obszary niezadowolenia klientów obejmują czas potrzebny na skontaktowanie się z przedstawicielem (zaledwie 18 punktów) i rozwiązanie problemów (w obu przypadkach 38 punktów).

Połowa (50%) klientów Virgin Media zgłosiła co najmniej jeden problem z usługą, przy czym typowe skargi obejmowały długi czas oczekiwania (51%), przekazywanie informacji między działami bez rozwiązania problemu (36%) i nieprzydatnych doradców (34%). Jeden z klientów opowiedział, że spędził 10 godzin w ciągu kilku miesięcy, próbując rozwiązać pojedynczą usterkę.

W sektorze energetycznym spółki Scottish Power i British Gas uznano za najgorsze, uzyskując odpowiednio 34 i 43 punkty za ogólną obsługę klienta. Pomimo ostatnich inwestycji mających na celu poprawę obsługi klienta, obie firmy w dalszym ciągu odstają od średniej w branży.

Scottish Power uzyskało najniższe oceny we wszystkich kategoriach, w tym 23 za czas reakcji i 33 za rozwiązanie problemu. British Gas wypadł nieco lepiej, ale nadal pozostawał w tyle, szczególnie pod względem czasu odpowiedzi (30), rozwiązywania zapytań (39) i informowania klientów (43). Ponad połowa klientów obu firm zgłosiła w zeszłym roku co najmniej jeden problem z usługą, przy czym najczęstszą skargą był długi czas oczekiwania na telefon.