Badania sugerują, że korzystanie ze smartfonów w celach osobistych w miejscu pracy może zmniejszyć stres i pomóc pracownikom osiągnąć lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Takie wnioski płyną z nowego badania przeprowadzonego przez dwa uniwersytety w Galway i Uniwersytet w Melbourne.
Badania przeprowadzono w europejskim oddziale anonimowej, globalnej firmy farmaceutycznej.
Firma przeszła transformacyjną zmianę w swojej polityce dotyczącej urządzeń telefonicznych, przechodząc z restrykcyjnego podejścia do telefonów osobistych na umożliwienie otwartego dostępu do celów niezwiązanych z pracą.
W badaniu podkreślono potencjalne korzyści wynikające z umiarkowanego korzystania z telefonu komórkowego w miejscu pracy, nie stwierdzono przy tym zauważalnego wpływu na wydajność pracowników.
W badaniu odnotowano również inne wnioski dotyczące osobistego korzystania ze smartfonów w miejscu pracy. Raporty wykazują, że pracownicy używając smartfona do zadań niezwiązanych z pracą spędzają średnio 56 minut w ciągu dnia pracy i że sprawdzają swoje urządzenie średnio 150 razy dziennie.