Start Polecane Uwaga kierowcy. Ważne informacje w sprawie testów MOT

Uwaga kierowcy. Ważne informacje w sprawie testów MOT

2950

Brytyjski rząd ogłosił decyzję w sprawie testu MOT. Rząd cofnął decyzję o przedłużeniu okresu przed pierwszym testem samochodu z trzech do czterech lat.

Ogłoszono również nowe przepisy dotyczące corocznych przeglądów technicznych aut.

Obawy dotyczące bezpieczeństwa przy opóźnieniu pierwszego testu MOT o rok, doprowadziły do decyzji rządu o wycofaniu planów przedłużenia okresu przed pierwszym testem do czterech lat. W publicznych konsultacjach dotyczących tego tematu, ponad połowa respondentów była przeciwna przedłużeniu czasu między kupnem samochodu, a pierwszym testem.

Brytyjski rząd ogłosił też nowe przepisy, które mogą utrudnić życie kierowców samochodów z silnikami diesla.

Zmiany w testach MOT będą obowiązywały od 20 maja 2018 roku. Będą one obejmowały surowsze , bardziej rygorystyczne testy emisji dla samochodów z silnikami diesla. Jeśli podczas pomiarów układ wydechowy auta wyposażonego w filtr cząstek stałych będzie emitować widoczny dym o dowolnym kolorze, odnotowane to zostanie jako poważna wada i samochód nie przejdzie przeglądu. Dodatkowo, jeśli mechanik przeprowadzający kontrolę zauważy na filtrze ślady ingerencji – auto również nie przejdzie badania.

Wprowadzone zostaną także nowe kategorie wad i usterek.

Od 20 maja wady i usterki zdiagnozowane podczas obowiązkowego, corocznego przeglądu technicznego będą przypisywane do jednej z trzech kategorii. Pierwsza z nich to usterki drobne „Minor”. Do takich drobnych usterek będą zaliczane np. niewielki wyciek płynu z układu kierowniczego. Samochody z drobnymi usterkami zaliczą test, ale dane o usterkach zostaną odnotowane w certyfikacie i w internetowym raporcie MOT.

Druga kategoria usterek to „Major” – za taką usterkę będzie uważać się np. wyciek oleju. W takim wypadku samochód nie zaliczy testu.

Samochód, w którym zostanie wykryta usterka trzeciej kategorii – „Dangerous” również nie przejdzie testu. Do kategorii „Dangereus” zostaną zakwalifikowane poważne wady, np. luzy w układzie kierowniczym, które uniemożliwiają bezpieczne prowadzenie pojazdu.

Nowe przepisy zostaną wprowadzone w celu spełnienia wymogów unijnego pakietu przydatności do ruchu drogowego, którego celem jest poprawa kontroli pojazdów w UE, a co za tym idzie bezpieczeństwa ruchu drogowego.