Start Wiadomości Sainsbury’s wprowadziło „bezdotykowe” opakowania na mięso. Co na to ekolodzy?

Sainsbury’s wprowadziło „bezdotykowe” opakowania na mięso. Co na to ekolodzy?

130
0
PODZIEL SIĘ

Ekolodzy skrytykowali sieć supermarketów Sainsbury’s za wprowadzenie plastikowych opakowań z kurczakiem dla „osób, które boją się dotykać surowego mięsa”.

Sainsbury’s powiedziało, że będzie sprzedawać kurczaka w plastikowych torebkach, po tym, jak przeprowadziło ankietę wśród swoich klientów. Wynika z niej, że wielu konsumentów poniżej 35. roku życia boi się dotykać surowego mięsa.

Nowe opakowania mają na celu umożliwienie konsumentom przygotowywanie mięsa bez bezpośredniego kontaktu z nim.

Ekolodzy natomiast uważają, że jest to dodatkowe generowanie niepotrzebnych odpadów. Zdanie podzielają niektórzy internauci, którzy na Twitterze piszą o tym, że inne sklepy oraz przedsiębiorstwa ograniczają zużycie plastiku, by Sainsbury’s generowało nowe, bo młodzi ludzie brzydzą się dotykać surowego mięsa.

Ekolodzy podkreślają, że są zaniepokojeni zjawiskiem „niedotykania” surowego mięsa, ale mają także świadomość, że jest to rosnący trend wśród młodych ludzi.

Produkty chicken-in-a-pouch w specjalnych opakowaniach trafią na sklepowe półki 3 maja.