Start Wiadomości Po wprowadzeniu opłaty za plastikowe torby, zużycie jednorazówekw jednej z sieci supermarketów...

Po wprowadzeniu opłaty za plastikowe torby, zużycie jednorazówekw jednej z sieci supermarketów zmalało nawet o 78 proc

648
0
PODZIEL SIĘ

Tesco, jedna z największych sieci supermarketów w UK, zanotowało znaczne ograniczenie zużycia plastikowych torebek, po tym jak wprowadzono opłatę za jednorazówki.

Miesiąc po wprowadzeniu opłaty 5p za plastikowe torebki, można mówić o całkowitym sukcesie kampanii, której celem była redukcja śmieci nie podlegających przetworzeniu. Zużycie jednorazówek w samym tylko Tesco spadło o 78 proc.

W północnej Irlandii, Walii i Szkocji, gdzie opłatę za reklamówki wprowadzono znacznie wcześniej, supermarket Asda zanotował spadek ich zużycia nawet o 90 proc.

Pieniądze zebrane ze sprzedaży reklamówek mają trafić na cele charytatywne. Pomysłodawcy kampanii spodziewają się również zebrania znacznej sumy pieniędzy.