Start Wiadomości Pasażerowie dostaną zwrot pieniędzy, jeśli ich pociąg spóźni się przynajmniej dwie minuty

Pasażerowie dostaną zwrot pieniędzy, jeśli ich pociąg spóźni się przynajmniej dwie minuty

464
0
PODZIEL SIĘ
Photo credit: mattbuck4950 / Foter / CC BY-SA

Podróżujący koleją dostaną automatyczny zwrot pieniędzy za bilet, jeśli ich pociąg spóźni się przynajmniej dwie minuty. W przypadku godzinnego opóźnienia rekompensata obejmie całkowitą cenę biletu.

W przypadku, gdy opóźnienie pociągu wyniesie od 30 do 60 minut pasażerowie otrzymają zwrot w wysokości 50% ceny biletu.

Obecny rząd chce skłonić operatorów kolejowych do podpisania tych ustaleń (pod nazwą „pay as you delay”), aby ułatwić pasażerom uzyskanie zwrotu pieniędzy za utrudnienia w podróży.

Pieniądze mają być zwrócone bezpośrednio na konta bankowe pasażerów i wpłynąć tym samym na to, by kupowali bilety za pomocą przelewów internetowych, czy kart kredytowych.

Minister transportu Patrick McLoughlin poinformował, że próby wprowadzenia nowego systemu rozpoczną się w grudniu przy współpracy z operatorem c2c. Następne będą linie Norhern, TransPennine, West Coast, Midland Mainline i CrossCountry.