Start Wiadomości Odwołano ci lot? Żeby dostać odszkodowanie musisz to udowodnić i zapłacić

Odwołano ci lot? Żeby dostać odszkodowanie musisz to udowodnić i zapłacić

630
0
PODZIEL SIĘ
Photo credit: vasile23 / Foter / CC BY

EasyJet pobiera opłaty w wysokości 10 funtów za wydawanie oświadczenia potwierdzającego opóźnienie lotu. Tani przewoźnik wprowadził cennik po fali strajków francuskich kontrolerów lotów, kiedy po tego rodzaju dokumenty zaczęło się zgłaszać coraz więcej klientów.

Z oświadczenia Association of European Airlines (Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych) wynika, że easyJet to jedyny przewoźnik na kontynencie, który żąda 10 funtów za wydanie oświadczenia. Jak jednak przekonuje jego rzecznik, opłaty mają swoje uzasadnienie. „Tego typu dokument musi zawierać informacje dotyczące konkretnej sytuacji i osoby, więc za każdym razem trzeba przygotowywać go indywidualnie” – tłumaczy rzecznik easyJet.

W tym miesiącu w Europie nie wystartowało w sumie około tysiąca samolotów. EasyJet, jako drugi największy francuski przewoźnik, w związku z 48-godzinnym strajkiem, odwołał 500 lotów. Dla porównania British Airways czy Flybe – jedynie po 50.

Na wzrost liczby anulowanych lotów wpływ miały nie tylko akcje protestacyjne, ale i niekorzystne warunki meteorologiczne. Oba te czynniki sprawiły, że w trzech pierwszych miesiącach 2015 roku było ich o jedną piątą więcej niż w roku ubiegłym. EasyJet do marca odwołał 245 lotów, a w analogicznym okresie 2014 roku – 206.