Start Wiadomości Największe sieci sklepów boją się Niemców. I tną ceny podstawowych produktów

Największe sieci sklepów boją się Niemców. I tną ceny podstawowych produktów

473
0
PODZIEL SIĘ
JuliusKielaitis / Shutterstock.com

Asda i Sainsbury w związku z gwałtowną ekspansją niemieckich dyskontów zdecydowały się obniżyć ceny podstawowych produktów. To działanie ma ich kosztować około 450 milionów funtów.

Obniżki mają dotyczyć artykułów pierwszej potrzeby. Od tego roku mamy mniej płacić za owoce, warzywa, nabiał, mięso, jajka, czy papier toaletowy. Analitycy podkreślają, że zapewne pozostałe sieci z „wielkiej czwórki” czyli Tesco i Morrisons pójdą tą samą ścieżką.

Asda obniży ceny ponad 1000 produktów. Wiele z nich będzie kosztować jedynie 1 funt. Sainsbury, który obniży ceny 700 towarów stawia na dostarczenie po jak najniższej cenie rzeczy potrzebnych do przygotowania typowego angielskiego śniadania.

Cięcia będą kosztować sieć Asda 300 mln funtów, a Sainsbury 150 mln i są spowodowane wzrostem popularności niemieckich sieci Lidl i Aldi. W 2015 roku co czwarty mieszkaniec Wysp przyznaje, że w tym roku przewiduje zakupy w dyskontach, żeby podreperować domowy budżet. W zeszłym roku 13 proc. konsumentów po raz pierwszy w życiu zrobiło zakupy w tego typu sklepie, z uwagi na niskie ceny.