jaki najlepszy interenet?

Gdzie kupić? Jak znaleźć?... Czyli garść porad na bieżąco !
mariusz_m
Zaczyna Działać
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 29, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Southampton
Kontakt:

ndz sty 19, 2014 11:23 pm

Dodam tylko, że te światłowodowe oferty to będą się nazywać "fibre optic".
mariusz_m
Zaczyna Działać
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 29, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Southampton
Kontakt:

pn mar 10, 2014 1:40 pm

Takie małe uaktualnienie. Ostatnio podłączyłem się do Virgina. Oni powymieniali już w studzienkach wszystkie miedziane kable na światłowody (gadałem z technikami, którzy mnie podłączali i siedzieli w lokalnej studzience). Więc teraz oferują szybki internet wszędzie tam, gdzie mają możliwość podłączenia kablówki. W ścianie mam gniazdko z kablem miedzianym, antenowym, który idzie do najbliższej studzienki, gdzie podłączony już jest do światłowodu. Mam 30 megabitów na sekundę w ramach kontraktu i faktyczna prędkość jest średnio od 20 do 31 megabitów (sprawdzam codziennie o losowych godzinach za pomocą http://www.speedtest.net/ ), więc znacznie większa niż mi się przyda. Dla tych, którzy tej prędkości nie rozumieją dodam, że aby oglądać film w Full HD przez Internet, trzeba obecnie mieć minimalnie około 7 megabitów na sekundę. Jeśli chcemy oglądać dwa różne filmy HD w tym samym czasie na dwóch komputerach, to już musimy mieć po 7 megabitów na każdy, czyli 14 megabitów. Czyli generalnie przy 30 megabitach mam zapas prędkości nawet jak uruchomię 4 filmy na 4 kompach :)

Obsłga klienta w sklepie Virgina w centrum jest świetna, za to przez telefon... beznadziejna. Łączą z firmą, której Virgin płaci za odbieranie telefonów i spławianie ludzi. Na szczęście konsultanci siedzą w UK, nie w Indiach, więc mają większe pojęcie o oczekiwaniach klientów z UK. Generalnie konsultanci nie mogą zrobić nic poza odebraniem i poradzeniem, aby się przejść do sklepu... No właśnie po to się dzwoni, żeby nie musieć iść do sklepu! Jak się do nich wysyła mejla, to po drugiej stronie mają prawdopodobnie komputer analizujący treść emaila po słowach kluczowych i generujący automatycznie odpowiedź z gotowych zdań i akapitów. Więc w odpowiedzi przychodzą ogólniki luźno związane z tym, co się napisało, ale przychodzą :). Dopiero jak się napisze jeszcze z dwa emaile w tej samej sprawie i im się nawrzuca, to odpowiada człowiek, że nic nie mogą.. a potem wreszcie, że mogą :) Kontaktowałem się z nimi, bo na papierze dostałem warunki kontraktu takie, jak kupiłem w sklepie, ale na moim koncie u nich mieli zupełnie inne warunki i chcieli mnie skasować więcej. Nikt nie potrafił mi wyjaśnić jak mogli mieć dwa różne kontrakty z tym samym numerem kontraktu, dla tego samego człowieka. Ale ja się trzymałem tego kontraktu, który podpisałem :) Po kilku mejlach i wycieczce do sklepu, wszystko naprawili.

No ale generalnie, jak zawsze gdy jest problem, trzeba znać angielski. Jak ktoś chce, abym się z nim/nią przeszedł do Virgina, czy do innego providera Internetu i pogadał z nimi oraz wynegocjował warunki, to proszę o wiadomość.

Dodam jeszcze, że niewątpliwym plusem Virgina jest to, że jeśli się jest ich użytkownikiem i poleci się kogoś, kto weźmie od nich usługę, to redukują kosz abonamentu o 50 funtów. To są dwa miesiące Internetu za darmo. Więc jeśli ktoś chce się podłączyć i znajomy też chce się podłączyć, to nie idźcie razem, a jeden po drugim :). Wtedy ten drugi zapłaci normalnie, ale polecającemu odliczą 50 funtów :)
ODPOWIEDZ