Start Wiadomości EE zapłaci 2,7 mln funtów za zbyt wysokie ceny usług

EE zapłaci 2,7 mln funtów za zbyt wysokie ceny usług

485
0
PODZIEL SIĘ

Operator komórkowy został ukarany grzywną przez regulatora usług telekomunikacyjnych Ofcom.

Ofcom odkrył, że największa brytyjska sieć komórkowa dwukrotnie złamała regulacje dotyczące rozliczania klientów.

Użytkownicy, którzy kontaktowali się z obsługą klienta korzystając z roamingu na terenie Unii Europejskiej byli zmuszeni zapłacić za rozmowy tyle, jak gdyby znajdowali się na terenie Stanów Zjednoczonych. Minuta rozmowy kosztowała więc klientów sieci nie 19p a £1.20. W wyniku niewłaściwego rozliczania rozmów ponad 32 tysiące klientów zapłaciło w sumie 245.000 funtów więcej niż powinno.

– Polegamy na wielkich firmach, aby poprawie wykonywały najprostsze zadania, w tym poprawne naliczanie rachunków. Niestety odkryliśmy cały katalog błędów – komentowała sytuację w EE przedstawicielka Ofcom Lindsay Fussell.

Sieć EE zaakceptowała nałożoną karę i przeprosiła klientów za błędy, większość z nich otrzymała już zwrot niesłusznie naliczonych kosztów.

Olga Lipińska